انسداد 26 حلقه چاه غیرمجاز آب در تهران

انسداد 26 حلقه چاه غیرمجاز آب در تهران

به‌گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "راما حبیبی" با اعلام مطلب فوق افزود: با تلاش گروه گشت و بازرسی، همکاری کارشناسان حقوقی و اخذ دستور قضایی طی یک ماه گذشته 26 حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در مجموع به عمق 1197 متر و با دبی 25.12 لیتر در ثانیه مسدود شد.
مدیر امور منابع آب تهران و پردیس تصریح کرد: طی این مدت در بخش آب‌های زیرزمینی، 68 مورد کنترل و بهره برداری، دو مورد جلوگیری از اضافه برداشت (کاهش منصوبات) با حجم تخلیه سالیانه بیش از 228 هزار مترمکعب، 13 مورد احکام قضایی اجرا شده و 9 مورد شناسایی چاه غیرمجاز انجام و اخطاریه آن صادر گردیده و همچنین با پیگیری‌های واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب 6 دستگاه کنتور حجمی هوشمند روی چاه‌های پروانه‌دار اقدام شد.
حبیبی با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امور منابع آب تهران بزرگ بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات