51 درصد روستاهای نیازمند به آب تانکری در تربت‌جام به شبکه متصل شد

51 درصد روستاهای نیازمند به آب تانکری در تربت‌جام به شبکه متصل شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "جلیل رحیمی جهان آبادی" در جلسه بررسی چالش‌های آب مناطق شهری و روستایی تربت جام که با حضور فرماندار در امور آب و فاضلاب این شهرستان تشکیل شد، بر رفع مشکل آب شرب ۲۳ روستای باقی مانده با همراهی و همکاری ادارات شهرستان تاکید کرد.
وی ضمن تاکید بر مهار روان‌آب‌ها اعلام کرد: سالانه بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب روان‌آب از منطقه خارج و وارد افغانستان می‌شود، در حالی‌که با ایجاد آب‌بند می‌توان از خروج این میزان آب جلوگیری کرد.
وی دشت تربت جام را از لحاظ منابع آبی منطقه بحرانی دانست و ادامه داد: اکثر روستاهایی که با تانکر آبرسانی می‌شوند از نظر مالی توان مشارکت در اجرای پروژه های آبرسانی را ندارند که باید از اعتبارات صندوق توسعه ملی و ستاد بحران استفاده شود.
در ادامه فرماندار تربت جام گفت: در سال جاری 167 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان اختصاص یافته که بیشترین درصد در بخش آبرسانی هزینه می‌شود.
"مرتضی حمیدی" با بیان اینکه شهرستان تربت جام‌‌ با کمبود آب شرب مواجه است، خاطرنشان کرد: ارتفاع آب در مخازن بایستی به ۲ متر برسد تا از فشار مناسب برای توزیع در شبکه برخوردار شود.
به گفته وی، در چند روز اخیر ارتفاع آب در مخازن به ۲۵ سانتی‌متر رسیده بود که با تلاش و مدیریت مسئولان آب و فاضلاب قطعی آب در مناطق شهری نداشیتم؛ البته کم آبی در برخی مناطق وجود دارد.
حمیدی با اشاره به سرقت ترانس برق در شهرستان افزود: در یک ماه گذشته دو دستگاه ترانس برق شبکه آبرسانی سرقت شد که با پیگیری آبفا و همکاری شرکت برق روند توزیع آب در کمترین زمان ممکن از سرگرفته شد.
مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام هم وضعیت شبکه آبرسانی شهری و روستایی را تشریح و خواستار پیگیری نماینده مجلس و فرماندار شهرستان در تامین اعتبارات مورد نیاز برای رفع کمبود و مشکل آب شرب منطقه شد.
"محسن عبداللهی" افزود: با توجه به شرایط اقتصادی بایستی از ظرفیت خیرین برای آب‌رسانی به روستاها استفاده کنیم که در همین رابطه تعدادی از خیرین قول همکاری داده‌اند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات