ایجاد مرکز تکثیر و احیاء گوزن زرد ایرانی در منطقه حفاظت شده طارم سفلی

ایجاد مرکز تکثیر و احیاء گوزن زرد ایرانی در منطقه حفاظت شده طارم سفلی

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ضمن تایید خبر فوق گفت: برای حمایت از گونه ارزشمند گوزن زرد ایرانی و افزایش جمعیت آن در کشور و به منظور مکان یابی محل جدید ایجاد مرکز تکثیر و احیاء گوزن زرد ایرانی، منطقه حفاظت شده طارم سفلی در استان قزوین مورد بازدید و بررسی مدیرکل و کارشناسان دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان قرار گرفت.
وی تصریح کرد: در این بازدید مظفری معاون فنی، رضازاده رئیس اداره حیات وحش و خسروی رئیس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین جهت توضیحات لازم و معرفی دقیق منطقه حضور داشته و نقاط مورد نظر را بعنوان مناطق مطالعه شده مورد بررسی قرار دادند .
عباس نژاد ادامه داد: امیدواریم با توجه به پتانسیل منطقه و شرایط ایده آل محیط و جنگلهای بلوط موجود در منطقه حفاظت شده طارم سفلی پس از بررسی دقیق کارشناسی میزبان گوزن زرد ایرانی در استان قزوین بعنوان مرکز احیاء و تکثیر باشیم.
گفتنی است: منطقه حفاظت شده طارم سفلی با مساحت ۴۸۲۰۰ هکتار، با شرایط اقلیمی، توپوگرافی و پوشش گیاهی متنوع یکی از مناطق خوب حفاظت شده در کشور محسوب می شود که شرایط مناسب را برای زیست گونه های ارزشمندی نظیر پلنگ ایرانی، خرس قهوه ای، کل و بز و سیاهگوش با جمعیت مطلوب فراهم کرده است.
گوزن زرد ایرانی بر اساس نظر سازمان جهانی حفاظت ( IUCN ) در زمره گونه‌های در معرض خطر انقراض ( EN ) قلمداد شده است. در حال حاضر از این گونه بسیار ارزشمند صرفا تعداد محدودی در شرایط اسارت و نیمه اسارت تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست نگهداری می‌شوند به امید اینکه روزی بتوان آن‌ها را به زیستگاه طبیعی بازگرداند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات