کمیسیون عمران مشکلات بودجه‌ای مسیرگشایی‌های شهرداری‌ را پیگیری‌ می‌کند

کمیسیون عمران مشکلات بودجه‌ای مسیرگشایی‌های شهرداری‌ را پیگیری‌ می‌کند

به گزارش شهریار به نقل از روابط عمومی شورای شهر تبریز، عبداله‌ تقی‌پور در بازدید از پروژه‌های شهرداری منطقه ۱۰ اظهار داشت: بحث مهم این بازدید پیگیری مسیر گشایی خیابان ۴۲ متری است که تملک‌هایی نیز انجام شده اما به دلیل برخی مشکلات توپوگرافی پروژه نیمه‌کاره مانده که خواستار ارائه گزارش‌های مشاور این پروژه‌ شده ایم.

وی با اشاره به بازدید از مسیر گشایی خیابان علی‌بقال گفت: در شهر تبریز شریان شمالی جنوبی بسیار کم است و این پروژه یکی از آنها بوده که به دلیل تراکم بالای ساختمان‌ها در این منطقه اجرای مسیر گشایی ها را ضروری می سازد.

تقی‌پور افزود: به دلیل عدم دسترسی و عدم وجود معابر برای حضور خدمات امدادی در گذشته افرادی در این محله در حادثه آتش سوزی جان خودرا از دست داده‌اند که با این مسیر گشایی عمده مشکلات محله مرتفع می شود.

وی با بیان اینکه سیاست ستاد بازآفرینی شهری ایجاد معابر قابل دسترسی در مناطق کم برخوردار است گفت: مشکلاتی همچون تامین بودجه برای تملک وجود دارد که با شرایط تورم موجود کشور باید هرچه سریعتر نسبت به پرداخت هزینه ها اقدام شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه شهرداری باید هرچه سریعتر نسبت به تامین مالی پروژه‌های مسیرگشایی نیمه تمام اقدام کند گفت: درصورت بلاتکلیف ماندن، این مسیرها در آینده برای شهرداری مشکل ساز خواهند بود.

این عضو شورای شهر تبریز با اشاره به بازدید از پارک ستارخان گفت: این محل که در گذشته قبرستان بوده از سال‌های قبل از انقلاب طرح تبدیل آن به فضای سبز مطرح شده بود اما به دلیل عدم توافق با خانواده‌های متوفیان رها شده بود که شهرداری در اقدامی فاخر رضایت خانواده‌ها و اهالی را گرفته و این مجموعه را به محیط فرهنگی ورزشی تبدیل کرده است که در این محله کم برخوردار می‌تواند در بحث مدیریت بحران و اقدامات فرهنگی بسیار مفید باشد.

علی آجودان زاده دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز با اشاره به اینکه کمیسیون عمران در راستای انجام وظایف قانونی شورا در نظارت بر پروژه‌های عمرانی امروز از پروژه‌های شهرداری منطقه ۱۰ که چند پروژه مهم در حال اجرا دارد گفت: پروژه مسیرگشایی و امتداد خیابان ۴۲ متری که به دلیل برخی مشکلات تملک ۷۰ خانه مسکونی در این مسیر باقی مانده است گفت: در کمیسیون عمران این موضوع پیگیری خواهد شد تا هرچه سریعتر شاهد تکمیل و اتمام این پروژه ها باشیم‌.

وی با اشاره به پروژه مسیر گشایی خیابان علی‌بقال نیز با بیان اینکه این پروژه نیز به دلیل مشکلات مالی نیمه کاره مانده است گفت: براساس هماهنگی‌های انجام گرفته در جلسه‌ای با حضور شهردار تبریز مشکلات مالی اجرای پروژه مسیرگشایی  پیگیری و حل خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز افزود: اقدامات بسیار خوبی در محدوده منطقه ۱۰ شهرداری تبریز درحال انجام است که از مجموعه عوامل و شهردار این منطقه تقدیر و تشکر می‌کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات