عدالت در هزینه کرد بودجه ای باید رعایت شود/شورای شهر در الحاق روستاها نقشی ندارد

عدالت در هزینه کرد بودجه ای باید رعایت شود/شورای شهر در الحاق روستاها نقشی ندارد

به گزارش شهریار به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز، علی آجودان زاده در جلسه کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی که با موضوع بررسی بودجه مصوب وعملکرد شهرداری منطقه ۶ تبریز در سال ۹۸ برگزار شد گفت: شورای عالی معماری و شهرسازی بر اساس مصوبه وزارت کشور روستاهای مد نظر را جزو روستاهای الحاقی شهر تبریز قرار داد و کد آبادی آنها حذف شد ولی پس از آن اعلام شد کد آبادی آنان حذف نشده و اگر بودجه‌ای اختصاص داده شده غیر قانونی است و تا زمانی که نامه شورای عالی معماری و شهرسازی بود بودجه های اختصاص یافته و هزینه شده کاملاً قانونی است.

وی با بیان اینکه در هزینه کرد بودجه‌ها باید با عدالت رفتار شود گفت: برخورداری تمام مناطق از بودجه اختصاص یافته باید یکسان باشد و هدف کمیسیون، شفاف سازی و تلاش برای جلوگیری از متضرر شدن مردم است.

فرج محمد قلیزاده دیگر عضو شورای شهر تبریز در این جلسه با اشاره به کمبود فضای سبز در منطقه ۶ گفت: در بعضی از روستاهای الحاقی از نظر اقدامات عمرانی بهتر از سایر روستاها و حتی شهر تبریز عمل شده است.

محرم محمد زاده دبیر کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی با اشاره به لزوم حضور برخی از مدیران شهرداری در جلسات کمیسیون گفت: حضور مدیران در جلسات کمیسیون باعث می شود آنها در جریان مشکلات شهر و شهروندان قرار گیرند.

وی با گلایه از انعکاس خبرهای کمیسیون ها توسط برخی خبرنگاران پایگاه های خبری گفت: متاسفانه بعضی از خبرها را آن گونه که صحیح است انتشار پیدا نمی کنند و با استفاده از بعضی کلمات اخبار نادرست و حاشیه‌سازی به مردم مخابره می‌شود، که این روش صحیح نیست چرا که ما اعضای شورا نمایندگان همه محلات تبریز و روستاهای الحاقی هستیم و خواسته ما رعایت عدالت و برابری در برخورد با همه روستاهای الحاقی هستیم و فرقی نباید بین محلات تبریز و روستاهای الحاقی باشد و اگر خبرنگاران به دنبال عدالت هستند وضعیت روستاهای الحاقی را باهم مقایسه کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر مشخص است گفت: هیچکس از اعضای شورای شهر نگفته که روستاها الحاق شود یا آنها برای انتخابات شورای شهر رای بدهند یا ندهند.

عضو کمیسیون تحقیق و نظارت با بیان اینکه شورای شهر در الحاق روستاها نقشی ندارد و وزارت کشور در این خصوص تصمیم گیری می‌کند گفت: این درست نیست که شورای شهر را مسبب مشکلات در الحاق یا عدم الحاق روستا بدانیم.

سامان احمدزاده شهردار منطقه ۶ نیز در این جلسه با اشاره به تحقق ۹۲ درصدی بودجه سال ۹۸گفت: درصد تحقق بودجه ای منطقه نسبت به سال ۹۷ یک و نیم برابر و سال ۹۶ سه برابر شده است.

وی ادامه داد: ۵۱ درصد از بودجه مصوب، عمرانی است که رتبه سوم را از نظر تحقق بودجه عمرانی بین سایر مناطق داریم.

شهردار منطقه ۶ با اشاره به پروژه‌های عمرانی انجام شده در این منطقه گفت: تعریض جاده آناخاتون، احداث خیابان ۳۵ متری صنعتگران، مسیر شهرک شهید صیاد شیرازی، احداث پارک محله ای آناخاتون، احداث باغ شهر با معماری ایرانی، مدیریت آب خام منطقه با هزینه کرد یک میلیارد تومان و آماده سازی و اجرای طرح های زیر بنایی شهرک مایان از اهم پروژه های عمرانی سال ۹۸ است.

احمدزاده با اشاره به هزینه های عمرانی چهار روستای الحاقی در حوزه شهرداری منطقه ۶ گفت: در سال ۹۸ صورت وضعیت های پرداختی از بابت چهار قرارداد پروژه عمرانی؛ روستای آناخاتون و الوار ۳۲۳ میلیون تومان، الوار و آناخاتون ۱۷۳ میلیون تومان، سهلان و اوغلو ۱۹۲میلیون تومان و آناخاتون سهلان ۳۰۸ میلیون تومان از محل ساماندهی روستاهای الحاقی هزینه شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات