بافت فرسوده حاشیه‌ای در اولویت بازآفرینی قرار دارد/ توجه ویژه شهرداری به توسعه زیرساخت‌های شهری

بافت فرسوده حاشیه‌ای در اولویت بازآفرینی قرار دارد/ توجه ویژه شهرداری به توسعه زیرساخت‌های شهری

حسین عالی‌باف در گفتگو با خبرنگار شهریار، با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: بافت‌های حاشیه‌ای و فرسوده در داخل و خارج شهر بنابر اولویت و ضرورتی که دارند، مورد شناسایی، تملک و بازآفرینی قرار می ‌گیرند.

او ادامه داد: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده درون شهری داریم در نوع خود هم فرصت و هم تهدیدی برای شهر است، که اگر حادثه‌ای طبیعی مثل زلزله رخ بدهد، نتایج فاجعه‌باری به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آذربایجان با اشاره به توجه ویژه شهرداری تبریز به زیرساخت‌های شهری خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز با پرهیز از پروژه‌های ویترینی بازآفرینی بافت فرسوده و حاشیه شهر را در دستور کار قرار داده و بیشتر دنبال توسعه زیرساخت‌های شهری در این مناطق است.

او خاطرنشان کرد: از طرف دیگر، با تملک بافت فرسوده شهری، هم طرح تفصیلی شهرداری به راحتی قابل اجرا است و مسیرگشایی‌های خوبی صورت می‌گیرد و هم تبدیل به بافتی جدید با مقاومت بالا می‌گردد که در مقابل حوادث ناگوار طبیعی، استحکام بنای بالایی دارند.

عالی باف، با اشاره به سیاست کاری شرکت عمران و توسعه آذربایجان یادآور شد: سیاست کاری شرکت عمران و توسعه آذربایجان مذاکره با دولت جهت اخذ وام چه به صورت شخصی و چه به صورت شهرداری، برای بازآفرینی بافت فرسوده و حاشیه‌ای شهر است.

او ادامه داد: شهردار تبریز در دیدار رئیس جمهور پیشنهاد اعطای ۱۰۰ میلیارد تومان وام برای هر هکتار از بافت فرسوده شهری را داده است که با این اعتبار به راحتی می‌توان اقدام به تملک و بازآفرینی بافت فرسوده شهری کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات