ارتباط مستقیم شورای شهر با مردم و اطلاع از روند  ...

ارتباط مستقیم شورای شهر با مردم و اطلاع از روند ...

ارتباط مستقیم شورای شهر با مردم و اطلاع از روند اجرای کار، موجب تسریع در پاسخگویی شهرداری می‌شود/ پیگیری اخذ مجوز انتشار 1400 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای طرح‌های خدماتی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احمد نوروزی، در ادامه طرح چهارشنبه‌های پاسخگویی، در مرکز 137 شهرداری حضور پیدا کرد و پاسخگوی تماس های شهروندان بود.

وی در پایان با بیان اینکه جنس تماس های مردمی متفاوت بود و اغلب شهروندان با دغدغه‌مندی، پیگیر مسائل عمومی شهر و محله خود بودند، اظهارکرد: چنین نگاهی از سوی مردم قابل تقدیر است؛ برخی افراد هم مسائل و مشکلات شخصی و موردی داشتند که در تعامل و مراوده ایشان با شهرداری ایجاد شده بود.

وی افزود: چهارشنبه‌‌های پاسخگویی، جلسات کمیته نظارتی، ملاقات مردمی اعضای شورای شهر و ... در برقراری ارتباط مستقیم شهروندان با منتخبان آنها که جایگاه نظارتی بر عملکرد شهرداری دارند، نقش بسزایی داشته و باعث پیگیری مسائل و مشکلات شهر و شهروندان می‌شود؛ لذا این حس در بین مجموعه شهرداری بوجود می‌آید که شورای شهر پیگیر امور بوده و نظارت مستمر دارد. البته اکثر پرسنل شهرداری و مجموعه مدیریت شهری بی‌شائبه تلاش می‎کنند ولی بواسطه این نظارت‌ها، تعداد اقلی که با تعلل پاسخگویی می‌کنند، سرعت بیشتری به کار خود خواهند بخشید.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد در ادامه به توافق مدیریت شهری با دولت در بحث انتشار 3100 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: این اوراق قرار بوده در بازه زمانی 3 تا 4 ساله، با تعهد 50 درصد دولت و 50 درصد شهرداری برای اصل و سود اوراق متشر شود.

نوروزی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون این اوراق انتشار پیدا نکرده است، افزود: بدلیل عدم اجرای مصوبه مجلس از سوی دولت براساس مصوبه اخیر شورای شهر مقرر شد 100 درصد اصل و سود 800 میلیاردتومان اوراق را شهرداری متعهد شود و 600 میلیارد تومان دیگر نیز با تعهد 50 درصدی دولت اجرایی خواهد شد که امیدواریم به مرحله نهایی برسد.

وی در ادامه با اشاره به نشست روز دوشنبه جمعی از اعضای شورای شهر و شهردار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، اظهارکرد: در این جلسه برای حل مشکل اوراق مشارکت قول های مساعدی داده شد؛ این اوراق مربوط به سال 98 بوده و مجوز دیوان محاسبات را هم گرفته که تا 31 تیرماه منتشر شود.

نوروزی با بیان اینکه رویکرد شورای پنجم شهر مشهد در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، ایجاد زیرساخت‌ها و شرایط مناسب برای ارائه خدمات مطلوب‌تر است، گفت: این اقدامات شامل بازگشایی معابر، ایجاد فضای سبز، افزایش سرانه‌های خدماتی، خرید خانه‌های میراثی و ... می‌شود.

وی در پایان گفت: مدیریت شهری درصدد است که بحث نوسازی و بهسازی را با مشارکت حداکثری مردمی پیش ببرد؛ ساکنان قطعات ریزدانه خود را تجمیع و بازسازی کنند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات