رشد 4 درصدی مصرف برق در ساعات اوج بار کهگیلویه و بویراحمد

رشد 4 درصدی مصرف برق در ساعات اوج بار کهگیلویه و بویراحمد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "داود راهزادی" در نشست شورای اداری شهرستان بهمئی که با حضور نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: متاسفانه آمار اعلان شده از مرکز پایش شرکت توانیر از رشد مصرف چهار درصدی مشترکان برق در ساعات اوج بار این استان خبر می‌دهد.

وی با اشاره به برخی از آمارهای اعلام شده از سوی مرکز پایش شرکت توانیر، اظهار داشت: آخرین آمار میزان برق مصرفی در استان کهگیلویه و بویراحمد 410 مگاوات بوده که رشد چهاردرصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد و این در حالیست که هنوز گرمای هوا در برخی از مناطق این استان شدت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: شهرستان بهمئی گرم‌ترین شهرستان استان به‌دلیل مجاورت با استان خوزستان بوده که با وجود تمامی تمهیدات مدیریت مصرف، نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد سه مگاواتی برخودار است.

راهزادی، میزان مصرف برق در شهرستان بهمئی را تا روز گذشته 36 و 2 دهم مگاوات عنوان و خاطرنشان کرد: به‌دلیل گرمای زودرس و تغییر شیوه الگوی مصرف در این شهرستان شاهد افزایش مصرف برق هستیم.

احداث پُست بهمئی از برنامه‌های اولویت‌دار برق منطقه ای خوزستان
وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه های فوق توزیع در شهرستان بهمئی ادامه داد: خط ورودی احداث پُست 132 به 33 کیلوولت به‌طول 90 کیلومتر مدار و با اعتباری بیش از 116 میلیارد تومان از برنامه های اولویت دار شرکت برق منطقه ای خوزستان در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

راهزادی گفت: درصورتی که اعتبارات این پروژه مهم تامین شود تا تابستان امسال با نصب یک دستگاه ترانسفورماتور 30 مگاولت آمپر شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود و از سویی پروژه خط ورودی این پُست نزدیک به اتمام است.

وی با بیان اینکه فونداسیون خط به‌جز دکل پنج، اجرا شده است، ادامه داد: متاسفانه وجود برخی معارضات اجتماعی، کار اجرای این پروژه را با مشکلاتی روبرو کرده که نیازمند همکاری معارضان هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای پروژه پُست دائم با 2 دستگاه ترانسفورماتور 50 مگاولت آمپر بصورت EPC انجام می گیرد و هم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی 10 درصد بوده و از سویی درحال اخذ سند مالکیت زمین پُست از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات