اتصال 90 روستای حاشیه شهر شیراز  به شبکه آب شهری

اتصال 90 روستای حاشیه شهر شیراز به شبکه آب شهری

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، بهمن بهروزی اظهار داشت: با احتساب روستاهایی که در از قبل الحاق شدند حدود 140 روستا  با تعداد بیش از 200 هزار مشترک جدید به دریافت خدمات از آبفا شیراز اضافه شده است.
وی افزود: در روستا برنامه حفر چاه جدید در نظر گرفته‌شده است و اصلاح شبکه و خطوط انتقال باهمت و تلاش شبانه‌روزی پیشرفت خوبی داشته است.
بهروزی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه از زمان تحویل گیری روستا زمان زیادی نگذشته است بیش از 10 کیلومتر اصلاح شبکه انجام‌شده، 3 حلقه چاه تجهیز شده و نیز یکی دو حلقه بهسازی صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز از بازدیدهای میدانی روزانه خبر داد و گفت: برای رفع مشکلات و کم کردن دغدغه مردم تدابیری اندیشیده است و شرکت آب و فاضلاب شیراز در این مدت کوتاه واگذاری، اقدامات قابل توجهی برای تأمین آب و ارائه خدمات به ساکنان این آبادی‌ها انجام داده است.
بهروزی در بخش دیگر از سخنان خود به تأمین اعتبارات از محل اعتبار جاری برای شیراز اشاره کرد و گفت: میزان آب‌بها در شهر 2 برابر روستاها است که به‌تبع بخشی از هزینه‌ها از حق انشعابات تأمین می‌شود، اما برای روستاها هم در بخش آب و هم در بخش  تأمین، توزیع و انتقال باید دولت تأمین اعتبار کند تا برنامه اجرا و مطالعات را به‌روز کنیم.
وی اظهار کرد: در روستاها موافقت‌نامه اعتباری با هماهنگی سازمان مدیریت باید به ما منتقل شود که از طریق فرمانداری پیگیر هستیم تا اعتبارات به ما انتقال یابد، اما با توجه به این مهم که الحاق روستاهای اقماری بدون برنامه‌ریزی و اجرای زیرساخت‌ها صورت گرفته برطرف کردن مشکل تأمین آب را زمان‌بر کرده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات