بازدید نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی از سد دالکی

بازدید نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی از سد دالکی

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیران و معاونین شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر از سد دالکی بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی پروژه قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، مدیرعامل این شرکت اظهار کرد: این سد با هدف تامین آب پایدار بیش از 2 میلیون اصله نخل، نقش حیاتی در احیاء، توسعه و رونق کشاورزی منطقه خواهد داشت.

مهندس علی محمدی ادامه داد: سد دالکی از مطالبات بسیار جدی مردم شهرستان دشتستان بوده که در 9 جبهه کاری با پیمانکاری قرارگاه خاتم فعال می باشد.

وی افزود: هم اکنون عملیات اجرایی خاکبرداری فرازبند، لاینینگ تونل انحراف، بتن ریزی سازه ورودی تونل انحراف و عمل آوری مصالح هسته فرازبند در حال انجام است.

محمدی ادامه داد: احداث راه های دسترسی و تولید مصالح بتن نیز بخش دیگری از جبهه های فعالیت در کارگاه سد دالکی می باشد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر پیشرفت فیزیکی این سد را 20 درصد اعلام نمود و تصریح کرد: با تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه، جبهه های کاری افزایش و در سرعت کار نیز جهش چشمگیری ایجاد خواهد شد.

وی ابراز داشت: پروژه های دیگر این شرکت در پایین دست سد دالکی نظیر مدرن سازی کانال های شبکه آبیاری دشت دالکی، ایستگاه پمپاژ حاج مهدی و طرح اصلاح شیوه آبیاری نخیلات دشتستان است که همزمان و به موازات ساخت این سد در حال اجرا می باشد.

محمدی عنوان کرد: با تکمیل مجموعه این پروژه ها پیشرفت چشمگیری در اشتغال، توسعه کشاورزی و مدیریت مصرف بهینه آب ایجاد، که منجر به تحول بزرگی در جهش تولید خواهد شد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از عملکرد شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر گفت: این حجم از تلاش ها و فعالیت های صورت گرفته در این پروژه برایم بسیار لذت بخش است و از تلاش های آن شرکت و محموعه عوامل اجرایی تشکر می کنم.

دکتر ابراهیم رضایی خاطرنشان کرد: در مسیر تامین اعتبار مالی این پروژه به منظور تسریع در مراحل ساخت آن، از هیچ کوششی فروگذار نخواهم کرد.

گفتنی است این سد با حجم مخزن 270 میلیون متر مکعب، با پیشرفت فیزیکی 20 درصد در حال ساخت بوده و با تکمیل و بهره برداری از آن 12750 هکتار از نخیلات منطقه مشروب و احیاء خواهند شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات