مصوبات یکصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز

مصوبات یکصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، نامه فرمانداری شيراز مبني بر ايراد به مصوبه «دستورالعمل نحوه وصول بهاي خدمات از دريافت‌كنندگان خدمات ايمني سازمان آتش نشاني شهرداري شيراز» نخستین دستور کار جلسه یکصد و سی و نهم شورای شهر شیراز بود که به تصویب اعضا رسید.

نامه فرمانداری شیراز مبني بر اصلاح تبصره ٤ ذيل بند يك مصوبه درخصوص قدرالسهم شهرداري ناشي از ارزش افزوده باغات واقع در حوزه استحفاظي باغات قصردشت نیز با حضور اعضاء شورا بررسی و مقرر شد موضوع جهت بررسی مجدد به کمیسیون شهرسازی و معماری شورا بازگردانده شود.

لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز درخصوص کاهش عوارض و بهای خدمات شهری سال 1399 ، دستور دیگر این جلسه بود که با رای موافق اعضا به تصویب رسید.

بر این اساس شهرداري شيراز مکلف شد نسبت به كاهش عوارض و بهاي خدمات شهري سال 1399 به نسبت ميزان پرداختي به شرح جدول تعیین شده عمل کند.

نامه فرمانداری شیراز مبنی بر ایراد به مصوبه درخصوص دستورالعمل اجرایی بندهای ماده 80 قانون تشكيلات، وظايف و انتخاب شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران در ارتباط با هوشمندسازی و فناوری اطلاعات مشتمل بر يك مقدمه، 3 ماده و 35 بند، به شرح پيوست و ممهور به مهر شورا نیز به تصويب رسيد.

لایحه شهرداری شیراز مبنی بر پرداخت مبلغ دو میلیارد ریال به شورای اسلامی استان فارس، با رای موافق اعضا به تصویب رسید و به این ترتیب به شهرداری شیراز اجازه داده شد این مبلغ را از محل ردیف 2041608 ماده 16 بودجه سال 99 به شورای اسلامی استان فارس پرداخت کند.

طرح یک فوریتی جمعی از اعضا درخصوص راهكارهاي اجرايي بند 5 ماده 80 قانون تشكيلات، وظايف و انتخاب شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران مبنی بر برنامه‌ریزی درخصوص مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی با موافقت دستگاه‌های ذیربط در جلسه فوق مطرح و با تصویب اعضا آیین‌نامه اجرایی حمایت از تشکیل و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شامل 5 ماده 2 تبصره و 1 پیوست ممهور به مهر شورا تأیید شد.

نامه شهرداری شیراز درخصوص واگذاری اتوبوس فرسوده توسط شهرداری به دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه بود که با نظر مثبت و رای موافق اعضا تعداد 50 دستگاه اتوبوس فرسوده توسط شهرداری شیراز به دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با تعیین قیمت کارشناسی و رعایت آیین‌نامه معاملاتی شهرداری واگذار می‌شود.

دستور کار پایانی این جلسه طرح جمعی از اعضای شورا درخصوص واگذاری زمین به متراژ 6 هزار و 400 متر از سوی شهرداری با کاربری ورزشی جهت ساخت سالن ورزشی ویژه بانوان بود که پس از تصویب، شهرداری شیراز مکلف شد نسبت به احداث یک باب سالن ورزشی ویژه بانوان در قطعه زمینی به همین مساحت واقع در موقعیت تعیین شده با کاربری ورزشی اقدام کند.

پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات