سرانه فضای 30 مترمربعی در سطح منطقه سه

سرانه فضای 30 مترمربعی در سطح منطقه سه

یاسر عابد در گفت‌وگو با برنامه #صبح_سیلک خاطرنشان کرد: فضای سبز منطقه سه شامل جنگل‌کاری یا کمربند سبز، بوستان‌ها، معابر و میادینی است که با انواع مختلف درخت، درختچه و گل‌های فصلی تزیین و پوشیده شده است.
وی افزود: باتوجه به اقلیم گرم و خشک کویری کاشان و محدودیت منابع آبی آن، سعی شده در فضای سبز این منطقه از گونه های گیاهی درختی کم آب و مقاوم به خشکی مثل آکاسیا، کاج مشهد، نارون، اکالیپتوس، و... استفاده شود.
مسئول فضای سبز منطقه سه شهرداری با اشاره به حذف 100 درصدی روش های منسوخ و پرمصرف آبیاری مانند استفاده از تانکر برای آبیاری فضای سبز منطقه سه اضافه کرد: از طرف دیگر استفاده از روش های بهینه و نوین آبیاری مثل قطره ای، بارانی، بابلو و.. هم برای تامین آب فضای سبز این منطقه استفاده می‌شود.
وی شیوع بیماری و آفت‌های فصلی درختان سطح منطقه را تاکید کرد و گفت: آفت‌هایی مثل سوسک برگ‌خوار نارون، سوسک چوب‌خوار کاج و کرم سفید ریشه به دلیل نبود زمستان‌های پربرف، همزمان با گرمای تابستان فعال می‌شوند و سبزینه گیاه را از بین می‌برند.
عابد افزود: برای مبارزه با این آفات درختان نارون و کاج‌های مختلف سطح منطقه طی دو دوره سم پاشی و شست و شو شدند و با کوددهی به موقع هم سعی در بالابردن مقاوت آنها کردیم.
به گفته مسئول فضای سبز منطقه سه، روشن کردن آتش و عدم توجه خانواده‌ها به فرزندان کوچک خود از بزرگ ترین تهدیدهایی است که سبب تخریب سرمایه پرارزش فضای سبز منطقه می‌شود.
وی در پایان گفت: در سال جاری سه نمونه از پروژه های مهم فضای سبز منطقه در پیاده‌راه علامه فیض، محدوده شهرک فردوس و پارک لتحر به بهره برداری می‌رسد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات