اجرای پروژه چارسو با محافظت از آثار تاریخی

اجرای پروژه چارسو با محافظت از آثار تاریخی

شهرداری کاشان با مطالعات کارشناسی دقیق خود و با استفاده از نظرات مشاورین مطرح در زمینه ترافیک و حمل و نقل شهری و با همکاری بخش خصوصی تصمیم گرفت پارکینگ چارسو را به منظور حل بخشی از معضلات و مشکلات این محور و به منظور احداث یک ورودی مرکز محور برای بازار بزرگ و تاریخی کاشان تأسیس کند.
از ابتدای شکل گیری این ایده مکاتبات با میراث فرهنگی انجام شد.بعد از مکاتبات فراوان و برگزاری جلسات مختلف در نهایت اداره کل میراث فرهنگی استان اعلام کرد که تمام نقشه‌های مقاوم سازی و معماری پارکینگ طبقاتی چارسوی کاشان به تأیید کمیته فنی این اداره کل رسیده است.
تمام اقدامات لازم برای تأمین و نگهداشت این دو خانه که در فهرست آثار ملی هم وجود دارد توسط شهرداری و پیمانکار این پروژه انجام شده است و انجام این پروژه با رعایت تمام دستورالعمل‌های لازم برای محافظت از آثار تاریخی انجام شده است.
پروژه پارکینگ چارسو یک پروژه محرک توسعه در محدوده بازار است؛ این پروژه علاوه بر تأمین پارکینگ اتومبیل کسبه، مراجعین و گردشگران بازدید کننده از بازار کاشان بار ترافیک معابر اطراف بازار به خصوص خیابان باب الحوائج و مناطق اطراف آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
خبرگزاری مهر
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات