آب شیراز یکی از بهترین و با کیفیت ترین آبهای ایران است

معاون وزارت نیرو در مراسم افتتاحیه فاز نخست پروژه خط دوم انتقال آب از سد دروزن به شیراز ، آب شیراز را به لحظ کیفی و شیرین بودن یکی از بهترین آبهای کشور توصیف نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای فارس، دکتر قاسم تقی زاده خامسی در این مراسم که به صورت ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهوری برگزار شد، اظهار نمود: با راه اندازی این پروژه وابستگی شیراز به منابع آبهای زیرزمینی به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد نمود.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: با افتتاح این پروژه وابستگی آب شهر شیراز به آب‌های زیرزمینی کاهش جدی پیدا می‌کند و تامین آب از ۸۰ درصد توسط چاه‌ها به ۴۰ درصد کاهش و میزان آب سطحی به ۶۰ درصد می‌رسد .

تقی‌زاده افزود:در حال حاضر آب شهر شیراز وابسته به ۱۷۰ حلقه چاه آب وابسته است که حدود ۸۰ درصد آب شهر شیراز را تامین می‌کند و ۲۰ درصد مربوط به آب سطحی سد دروزن است که تقریبا در کلانشهرها این موضوع کم نظیر است .

وی ادامه داد: از نظر کیفیت براساس آخرین آزمایش آب، کیفیت آب دو برابر و سختی آب نصف شده است و این جزو کارهای بی نظیری است که ما در شهرها داریم .

معاون وزیر نیرو با اشاره به اجزای سامانه انتقال آب شرب شیراز از سد درودزن گفت: اجزای این سامانه شامل یک خط ۷۷ کیلومتری است که لوله‌های فولادی از ۱.۴۰ تا ۱.۸۰ سانتی‌متر دارد و لوله ها از داخل یک تونل به قطر ۴.۵ متر عبور می‌کند که این تونل باعث شده طول خط از ۱۲۲ کیلومتر به ۷۷ کیلومتر کاهش پیدا کند .

تقی‌زاده افزود: ایستگاه پمپاژ این پروژه را از سه ایستگاه به یک ایستگاه تقلیل دادیم، سه منبع ۲۰ هزار لیتری در این پروژه داریم که یکی از آن‌ها در ارتفاع است .

وی ادامه داد: این ایستگاه پمپاژ، پنج پمپ دارد که می‌تواند سه متر مکعب آب را پمپاژ کند، این پروژه یک تصویه‌خانه با همین ظرفیت دارد که این تصفیه خانه به صورت BOT توسط بخش خصوصی انجام شده است .

معاون وزیر نیرو گفت: در این پروژه حدود ۵۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبار دولتی و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت BOT توسط بخش خصوصی هزینه شده است که ارزش روز این پروژه بیش از سه هزار میلیارد تومان است .

تقی‌زاده همچنین با اشاره به افتتاح پروژه آبرسانی به شهر سعادتشهر افزود: با افتتاح این پروژه ۳۰ هزار نفر بهره‌مند خواهند شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای فارس

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای فارس

    شركت آب منطقه‌ای فارس یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات