بررسی طرح‌ها و لوایح در یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر رشت؛ انجام فراخوان سه پروژه توسط شهرداری رشت/ تصویب لایحه خرید دو پلاک ثبتی

بررسی طرح‌ها و لوایح در یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر رشت؛ انجام فراخوان سه پروژه توسط شهرداری رشت/ تصویب لایحه خرید دو پلاک ثبتی

بررسی طرح‌ها و لوایح در یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر رشت؛ انجام فراخوان سه پروژه توسط شهرداری رشت/ تصویب لایحه خرید دو پلاک ثبتی
.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، در یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر، اسماعیل حاجی پور ریاست شورای شهر رشت با اعلام اینکه تجدید فراخوان عمومی بلوار امام علی (ع) انجام شده است، افزود: فراخوان فاز دو پروژه ژ5 و بلوار شهید کوچکی نیز فراخوان آن صورت پذیرفته است و امیدواریم به‌زودی این سه پروژه آغاز شود.

وی ادامه داد: در خصوص اینکه گفته می‌شود صنعت در گیلان نیست باید بگویم افرادی غیربومی هستند که به گیلان می‌آیند و حتی پلاک خودروی آنان غیرگیلانی است، ما شرکتی داریم که گیلک زبان در آن حضور ندارد. ما تیم‌هایی در شهر رشت داریم که شرایط خوبی ندارند، سپیدرود در شرایط بحرانی است و داماش نیز وضعیت خوبی ندارد. ما شرکت‌هایی داریم که با یک هفته درآمد خود وضعیت تیم‌هایی مانند سپیدرود و داماش را متحول می‌کنند، اما دل برای تیم‌های این شهر نمی‌سوزانند. این موضوع را بنده از استاندار گیلان می‌خواهم به این وضعیت کمک کنند، امروز ما به‌صورت دسته‌جمعی از تیم داماش گیلان استعفا داده و تیم را به مردم گیلان حبه کردیم. آن‌هایی که روزی آن حرف‌ها را می‌زدند امروز بیایند و پاسخ بدهند.

ریاست شورای شهر رشت، اضافه کرد: یک روز همین تیم را مهندس قهرمانی استاندار فقید گیلان به شرکت پگاه وصل کرد و انتظار ما این است که آقای استاندار به ما در این زمینه کمک کنند.

لایحه خریداری 2.5 دانگ مشاع از پلاک ثبتی واقع در گلسار بلوار دیلمان در صحن شورا مطرح شد.

امیرحسین علوی به‌عنوان مخالف اظهار داشت: این لایحه در دو کمیسیون مطرح شد و پس‌ازآن به صحن آمد و ابهاماتی داشت و مجدداً در جلسه مشترک میان دو کمیسیون بررسی شد، این بدان معنا نیست که ما از توضیحات شهرداری قانع شده‌ایم. این ملک در سال 91 دو مالک داشته است و سه و نیم دانگ ملک خریداری‌شده و دو و نیم دانگ دیگر علیرغم اینکه مالک شناخته‌شده و در دسترس بوده، خریداری‌نشده است. این نفس عملکرد شهرداری در این اقدام مشخص و واضح است.

وی ادامه داد: در آن سال با یکی از مالکین توافق صورت پذیرفته است و می‌بایست این موضوع در متن مصوبه آورده شود و تذکر به مدیران وقت ابلاغ شود که چنین اتفاقی در این دوره اتفاق افتاده است. از سوی دیگر مالک دو و نیم دانگ باقی‌مانده در حال حاضر شریک اقتصادی شهرداری رشت است و در همان زمان می‌توانست به توافقی دوطرفه به نفع شهرداری و با رضایت مالک دست‌یافت، ما در همان زمان با مالک در حال همکاری بودیم و می‌توانستیم این کار را پیش ببریم اما منتظر ماندیم تا مالک ابلاغیه دادگاه را به دست بیاورد و بعداً دست برنده را داشته باشد.

احمد رمضانپور در توضیح لایحه مذکور، روند تهاتر و تسویه با مالک را تشریح نمود.

در ادامه امیرحسین علوی تأکید کرد تا در متن مصوبه آورده شود که نحوه تهاتر به‌جز مبلغ اجاره‌بهای ماهیانه ساختمان وارش که در اجاره مالک می‌باشد، است.

لایحه فوق مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

در ادامه نیز لایحه تملک یک پلاک ثبتی در مسیر تعریض خیابان طالقانی موردبررسی قرار گرفت و حجت جذب به‌عنوان رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شهرداری رشت در خصوص لایحه فوق توضیحاتی را ارائه نمود.

لایحه فوق مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت به تشریح مصوبات جلسه کمیسیون نام‌گذاری در 6 مصوبه پرداخت. این لایحه مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.

در ادامه بررسی اعتراض فرمانداری به بندهای 3 و 4 صورت‌جلسه یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای شهر رشت موردبررسی قرار گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات