نحوه ساخت ۱۶ واحد مسکونی با مجوز ۸ واحدی

نحوه ساخت ۱۶ واحد مسکونی با مجوز ۸ واحدی

http://www.bananews.irآیا فرار از تخلفات ساختمانی امکان‌پذیر است؟ سریالی شبانگاهی که از یکی از شبکه‌‌های سیما و با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران پخش می‌شود به روایت داستانی می‌پردازد که فردی برای چاره‌جویی درباره مشکل تخلف ساختمانی خود به یکی از اعضای شورا یاری محله مراجعه می‌کند و از او طلب راه‌حل می‌کند.

براساس داستان این سریال این فرد برخلاف مجوزی که شهرداری برای ساخت ساختمانی ۸ طبقه با ۸ واحد آپارتمان به او داده است ساختمان خود را در ۸ طبقه ۱۶ واحدی احداث کرده و نگران این است که اعضای شورای شهر پرونده تخلف او را شناسایی کرده و به شهرداری منطقه گزارش کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دراین سریال عضو شورایاری در مقام مشاوره برای جلوگیری از ضرر و زیان یا جریمه به این فرد می‌گوید: شهرداری در برخورد با این نوع تخلف اقدام به تخریب ساختمان نمی‌کند، بلکه جریمه تنها مجازات این اقدام است. او در توضیح خود به فرد متخلف برای نشان دادن راهکار فرار به او می‌گوید: به جای انجام هزینه گزاف و تبدیل دوباره دو واحد هر طبقه به یک طبقه بهتر است تیغه‌ای را که در وسط دو واحد کشیده‌ای، برداری و بعد از بازدید مامور شهرداری دوباره تیغه‌‌ها رابسازی.

پیگیری‌‌های دیروز خبرنگار دنیای اقتصاد از معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران که از این معاونت به عنوان حامی سریال در تیتراژ پایانی سریال تشکر می‌شود بی‌نتیجه ماند.اما به گفته مسوولان شهرداری تخریب ساختمان برخورد قاطع شهرداری تهران با این نوع تخلف(تجاوز از تعداد واحدها) است.

به این ترتیب مسلما پخش این سریال دو پیامد مهم می‌تواند داشته باشد.

اول آنکه راه اصرار بر تخلف به متخلفان ساختمانی نشان داده‌می‌شود و دوم آنکه اقدامات انجام شده توسط شهرداری در راستای سوق سازندگان در چارچوب قوانین و مقررات به نوعی زیر سوال قرار می‌گیرد و از همه مهم‌تر این ابهام به وجود می‌آید که اگر تخلف کنی با جریمه ریالی می‌توان از کنار تخلف محرز گذشت.

 

 

    نظرات