مقایسه اجاره‌بهای پاییزی با نرخ‌های تابستان

مقایسه اجاره‌بهای پاییزی با نرخ‌های تابستان

http://www.bananews.irبا گذشت دو هفته از ماه مهر، بازار اجاره واحدهای مسکونی طبق مدت زمان مشابه در سال‌های قبل، دوباره با جوی نسبتا آرام و بدون همهمه تابستانی روبه‌رو شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بررسی‌های انجام شده در رابطه با وضعیت فعلی میزان اجاره بهای واحدهای مسکونی و همچنین مقایسه نرخ‌های اجاره اعلام شده از سوی مالکان در ماه جاری با اجاره بهای تعیین شده در فصل تابستان برای واحدهای مشابه، بیانگر این مساله است که حجم چشمگیری از نرخ‌های اجاره در بازار کنونی نسبت به ۳ ماه گذشته با کاهش مواجه شده است و ثابت باقی ماندن قیمت‌های پیشنهادی فصل تابستان تا به امروز بیشتر از تعداد نرخ‌های اجاره‌ای است که طی هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

به عنوان نمونه طبق آمارهای موجود در موتور جست‌وجوی املاک و مستغلات ( ایران فایل )، یک واحد مسکونی ۶۰ متری در منطقه پیروزی که در تابستان با شرایط ۱۰ میلیون تومان ودیعه و ۴۵۰ هزار تومان اجاره ماهانه به بازار اجاره عرضه شده بود اکنون به نرخ ۱۰ میلیون تومان ودیعه و ۴۲۰ هزار تومان اجاره ماهانه کاهش یافته است.

در حال حاضر التهاب اجاره‌بهای آپارتمان‌های مسکونی که در تابستان رشدهای غیرقابل انتظار اجاره‌نشین‌ها را موجب شده بود از بین رفته طوری که هم‌اکنون نرخ‌های پیشنهادی از سوی بنگاه مسکن برای اجاره واحد مسکونی در برخی مناطق تهران نسبت به تابستان گذشته کاهش پیدا کرده است.

هم‌اکنون برای اجاره آپارتمانی با متراژ ۷۵ مترمربع در محله آیت‌الله کاشانی مبلغی که یک مالک برای رهن اعلام کرده یک میلیون تومان نسبت به تابستان کاهش پیدا کرده است.

این روند کاهشی در مناطق شمالی تهران که نرخ اجاره به مراتب بالاتر است با دامنه بیشتری همراه شده به عنوان مثال رهن کامل یک آپارتمان ۲۰۰ متری در محله زعفرانیه در حالی که در فصل تابستان امسال مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شده بود هم‌اکنون به ۱۹۰ میلیون تومان رسیده است.

همچنین در موردی دیگر در محله رسالت در شرق تهران اجاره ماهانه آپارتمان ۶۰ متری که طی ۳ ماه دوم امسال ۴۵۰ هزار تومان اعلام شده بود هم‌اکنون ۳۸۰ هزار تومان پیشنهاد شده است.

 

    نظرات