تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شیراز و نیز عمليات اجرايي مرحله نخست خط دوم طرح آب‌رسانی از سد درود زن به کلان‌شهر شیراز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز، در مراسمی که با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور،نمایندگان دفتر نهاد ریاست جمهوری ، وزارت نیرو ، نمایندگان مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی، استاندارفارس ، فرماندار شیرازو نیز جمعی از مسئولان استان فارس ، همچنین مدیرعامل و مدیران شرکت آبفا شیراز در محل تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شیراز برگزار شد فاز اول و دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شیراز و نیز عمليات اجرايي مرحله نخست خط دوم طرح آب‌رسانی  از سد درودزن به کلان‌شهر شیراز همزمان با دوطرح  عمرانی دیگر در فارس در نهمين هفته از پويش #هر هفته_الف_ب_ايران با دستور رئیس‌جمهور به‌صورت ويدئوكنفرانس افتتاح و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

در آیین افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز رئیس‌جمهور با تبریک به مردم شیراز برای پروژه های آب و فاضلاب گفت: هم‌زمان در دو طرح بسیار مهم هم در بخش آب و هم در بخش فاضلاب قدم خوبی برداشته‌شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی اظهار داشت: با افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شیراز هم ازلحاظ محیط‌زیست آرامش بیشتری ایجاد می شود و نیز منبع آب جدیدی در اختیار داریم به‌گونه‌ای که پساب تصفیه‌خانه غیر از آشامیدن برای سایر مصارف  نیز می‌تواند به بهره‌برداری برسد.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در این آیین ابراز داشت: در کشور ما تقریباً صد درصد جمعیت شهری و بیش از 80 درصد جمعیت روستایی دسترسی به آب سالم و پایدار دارند که از متوسط جهانی بالاتر هستیم.

وی تصریح کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب از منظر بهداشت عمومی مطرح است توجه به این بخش در کشور ما همپای کشورهای توسعه‌یافته موردتوجه دولت‌های متعدد بوده است. تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شیراز سی و هفتمین تصفیه‌خانه‌ای است که در دولت امید و تدبیر به بهره‌برداری می‌رسد به عبارتی به‌طور متوسط هرماه یک تصفیه‌خانه به بهره‌برداری رسیده است.

قاسم تقی زاده خامسی، معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو نیز ابراز داشت: با بهره‌برداری خط دوم سد درود زن وابستگی آب شیراز به چاه‌ها از ۸۰ درصد به 40 درصد کاهش می‌یابد همچنین ازلحاظ کیفیت سختی آب نصف شده  با  این اتفاق بی نظیر آب شهر شیراز جزو بهترین آب‌های کشور خواهد شد.

حمیدرضا جانباز، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور که در آیین افتتاح این تصفیه‌خانه حضور داشت تصریح کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شیراز از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین تصفیه‌خانه های فاضلاب‌ در کشور است که در زمینی به مساحت 80 هکتار بناشده و حدود 600 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

این مقام مسئول با اشاره به کیفیت پساب این تصفیه‌خانه خاطرنشان کرد: پساب تولیدی این تصفیه‌خانه غیر از مصارف آب شرب در مصارف دیگر  نیز استفاده خواهد شد.

همچنین عنايت‌الله رحيمي، استاندار فارس در آيين افتتاح تصفیه‌خانه شماره ٢ شيراز گفت: علي‌رغم تنگناهاي مختلف ازجمله تحریم و كرونا اما وعده‌هاي دولت تدبیر و امید يكي پس از ديگر تحقق مي‌يابد.

او بابیان اینکه امروز تعدادی از اين پروژه‌ها در آستانه بهره‌برداری قرارگرفته افزود: وزارت نيرو اقدامات خوبي درزمینهٔ برق و آب در فارس انجام داده است و پروژه قابل‌های ‌افتتاح گویای این مدعا است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب شیراز

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز یک شرکت در شهر شیراز می باشد

      نظرات