تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز به بهره‌برداری رسید

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز ، تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ٢ شيراز همراه با  4 طرح عمرانی فارس با حضور مقامات استانی ، نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و نیز مدیرعامل شرکت مهندسی ، مدیرعامل و مدیران آبفا شیراز در یک ارتباط ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز در جنوب شرقی شیراز و در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار احداث‌شده و طرح نهایی این تصفیه‌خانه شامل ۵ مدول است که ۲ مدول آن برای فاز یک به  بهره‌برداری  رسید.  این تصفیه خانه در شبانه‌روز صد هزار مترمکعب ظرفیت تصفیه فاضلاب را دارد و با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه حدود ۶۰۰ هزار نفر از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد. به‌طورکلی با افتتاح این تصفیه‌خانه ۴۹ درصد از جمعیت شهر شیراز تحت پوشش خدمات آن قرار می‌گیرند.

جلوگیری از آلودگی منابع آب‌وخاک، جلوگیری از برداشت بی‌رویه منابع آب متعارف برای مصارف غیر شرب، جلوگیری از عدم انتشار روزانه ۸۵۰ مترمکعب عوامل بیماری‌زا در محیط‌زیست و ایجاد ظرفیت آبی جدید برای منطقه و برای آبیاری فضای سبز و صنعت از اهداف ساخت این تصفیه‌خانه است.ایجاد اشتغال از دیگر مزایای این پروژه عظیم و مدرن است. همچنین از پساب این تصفیه‌خانه در امور صنعتی و کشاورزی با سیستم بازچرخانی بهره‌برداری وسیعی انجام خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب شیراز

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز یک شرکت در شهر شیراز می باشد

      نظرات