طی سه سال اخیر محیط بان محکوم به اعدام نداشتیم

طی سه سال اخیر محیط بان محکوم به اعدام نداشتیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سرهنگ محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست،  امروز در جلسه روز ملی محیط بان و تقدیر از محیط بانان نمونه که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه عملکرد یگان حفاظت سازمان محیط زیست در تمام حوزه‌ها روبه رشد بوده است.

وی ادامه داد: طی سه سال اخیر با آموزش‌های میدانی محیط بانان ۱۸۰۰ محیط بانی که آموزش عملی ندیده بودند در حوزه محیط بانی آموزش دیدند که در نتیجه آن طی سه سال اخیر محیط بان محکوم به اعدام نداشتیم همچنین ۲۰ ماه است که هیچ محیط بانی شهید نشده است.

محبت‌خانی در ادامه از طولانی بودن روند تحت پوشش قرار گرفتن خانواده‌های شهدای محیط بانان و جانبازان این حوزه توسط بنیاد شهید گله و تصریح کرد: خواسته ما و خانواده شهدای محیط بان این است که این بازه زمانی کوتاه‌تر شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با اشاره به این که با توجه به تقویت تجهیزات محیط بانان همچنان با ضعف‌هایی در این حوزه مواجه هستیم و برخی از تجهیزات فرسوده شده‌اند، گفت: از آنجایی که توان خودرویی و موتوری متخلفان و شکارچیان با ما قابل مقایسه نیست، ما نیاز داریم که دراین حوزه خود را تقویت کنیم.

محبت‌خانی ادامه داد: در حوزه تجهیزات انفرادی محیط بانان نیز از دو سال گذشته تاکنون ۴۰ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات شده است و امسال نیز پیگیر تجهیز بیشتر محیط بانان هستیم.

در ادامه این جلسه سردار مهدی معصوم بیگی - رئیس پلیس پیشگیری ناجا - با اشاره به این که سازمان حفاظت محیط زیست بیش از ۱۴۰ محیط بان شهید دارد، گفت: محیط بانان در خط مقدم حفاظت از محیط زیست هستند و طی روزهای اخیر که شاهد آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی بوده‌ایم با جانفشانی این محیط بانان و دوستداران طبیعت روبه رو شده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه چراغ راه محیط زیست فرمایش مقام معظم رهبری است که فرموده اند محیط زیست مساله این دولت و آن دولت نیست، تصریح کرد: همه مردم باید در قبال محیط زیست مسئول باشند.

معصوم بیگی با تاکید بر این که نیروی انتظامی با تمام قدرت خود از ماموریت های محیط بانان حمایت و مراقبت می‌کند، اظهار کرد:  امیدواریم که محیط بانان به تجهیزات بیشتر از جمله هلی‌شات و دوربین‌های پایش مجهز شوند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات