تبدیل قبرستان ستارخان به پارک ۳۵ هزار متری برای استفاده ۵۰ هزار نفر

تبدیل قبرستان ستارخان به پارک ۳۵ هزار متری برای استفاده ۵۰ هزار نفر

به گزارش شهریار، رسول وظیفه شناس امروز با اشاره به روند احداث پارک در محل قبرستان ستارخان، اظهار کرد: این قبرستان از چند سال قبل متروکه شده بود و مشکلات اجتماعی و زیست محیطی زیادی برای اهالی این محدوده داشت.

او ادامه داد: قبرستان ستارخان ۳۵ هزار متر مربع مساحت دارد و ما سعی کرده ایم تا با ساماندهی این قبرستان، آن را به پارک و فضای سبز تبدیل کنیم.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز عنوان کرد: علاوه بر ساماندهی و ایجاد فضای سبز و گلکاری و درختکاری، این قبرستان به فضای عمومی تبدیل می شود تا یک تفرجگاه برای مردم ایجاد شود.

او افزود: در بخش ساماندهی قبور، اهالی که عزیزانشان در این محل دفن شده از ما خواستند که سنگ قبر داشته باشند و ما طبق قولی که داده ایم، سنگ قبرهای ۲۰ در ۳۰ برای آنها نصب می کنیم.

وظیفه شناس گفت: با توجه به اینکه چند مزار شهدا در این قبرستان وجود دارد، این مزارها نیز ساماندهی و کف سازی می شود تا تبدیل به فضایی مناسب و در شان شهدا شود.

او ادامه داد: با ساماندهی این قبور و تبدیل قبرستان به پارک، پس از سالها قبرستان ستارخان به فضایی مناسب برای استفاده خانواده های شهدا و دیگر اهالی این محدوده پرتراکم تبدیل می شود.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز یادآور شد: در این محدوده پرتراکم شهری با خانه های کوچک، حدود ۵۰ هزار نفر زندگی می کنند و پیش از این، فضایی مناسب برای استفاده آنها وجود نداشت که با احداث پارک، این فضا برای آنها فراهم می شود.

او افزود: این پارک در زمان بحران برای اسکان اضطراری مردم استفاده می شود و در زمان های عادی نیز به عنوان تفرجگاه و فضای سبز می تواند مورد استفاده شهروندان و اهالی محدوده قرار گیرد.

به گفته وظیفه شناس، پارک ستارخان حداکثر تا مهر ۹۹ به بهره برداری می رسد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات