پیش‌بینی 6 مکان برای احداث میدان میوه و تره‌بار  ...

پیش‌بینی 6 مکان برای احداث میدان میوه و تره‌بار ...

پیش‌بینی 6 مکان برای احداث میدان میوه و تره‌بار مشهد/ تصمیم‌گیری نهایی با بهره‌گیری از نظرات ذی‌نفعان خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدهادی مهدی‌نیا با بیان اینکه یکی از موضوعات مطرح شده در بحث پهنه‌بندی حریم، کاربری‌های کلان مقیاسی است که در قابلیت استقرار در حریم شهر را دارند، اظهارکرد: یکی از همین کاربری‌ها، میدان بار جدید مشهد است که کلیت ایجاد آن در دستورکار کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورا بوده و موضوع جانمایی نیز توسط کمیسیون شهرسازی و معماری در حال بررسی است.

وی در ادامه افزود: مشهد در حال حاضر دارای 3 میدان میوه و تره‌بار فعال است که همه آنها در مجاورات بزرگراه شهید بابانظر قرار گرفته‌اند.

مهدی‌نیا با اشاره به مشکل ترافیکی پیش آمده برای این میادین، گفت: بخشی از میدان‌های میوه و تره‌بار مشهد کارکرد خرده فروشی پیدا کرده و کلانشهر مشهد با بیش از 3.2 میلیون نفر جمعیت نیازمند میدان باری است که تمام زنجیره خدمات را در خود جای دهد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد همچنین تصریح کرد: مشاور پس از امکان‌سنجی، 6 گزینه را برای ایجاد میدان میوه و تره‌بار مشهد ارائه کرده که در آن معیارهایی چون قیمت زمین، دسترسی به معابر اصلی، مستعد نبودن زمین برای کشاورزی و ... مدنظر قرار گرفته است.

مهدی‌نیا در ادامه تاکید کرد: نظرات و دیدگاه‌های ذی‌نفعان و فعالان میوه و تره‌بار بعنوان بهره‌برداران اصلی این مجموعه باید لحاظ شود؛ لذا شهرداری مکلف شده در گزارشی نظرات آنها را هم اعمال کند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات