نصب آخرین تراز برداشت آب از آبگیر سد یامچی برای تغذیه تصفیه خانه...

نماینده مجری طرح آبرسانی به شهر اردبیل گفت: بالاخره پس از سالها تلاش پیچیده ترین مرحله نصب شیر آلات و خطوط ترازهای مختلف برداشت آب با کیفیت، از محل ذخایر آب پشت سد مخزنی یامچی برای تغذیه تصفیه خانه انجام شد.

دکتر تورج مهدی زاده افزود: طی این مرحله از کار، همه سه تراز برداشت آب در داخل شافت آبرسانی به عمق پنجاه متر و به قطر 9 در اعمال زمین با استفاده از دستگاه آلات خاص و ویژه به خطوط لوله آب بر در پایین دست متصل شدند .

وی عنوان کرد: تمامی این اتصالات سنگین که به قطر 900 بودند در خارج از شافت به یکدیگر متصل شدند و در این شرایط شیرآلات و اتصالات برای قطعات فولادی به سرعت خریداری و به کارگاه حمل شدند.

نماینده مجری طرح آبرسانی به شهر اردبیل همچنین از اتصال خروجی آبگیرها به خط اصلی آبرسانی با پیشرفت 80 درصد خبر داد.

دکتر مهدی زاده تصریح کرد: لوله های فولادی به قطر 900 با یک مسیریابی هوشمندانه مقرر است به لوله اصلی تامین و انتقال آب به اردبیل که همواره پر آب است به گونه ای متصل شود که شهروندان قطعی آب را احساس نکرده و پس از آن درصد قابل توجهی کیفیت آب فراتر رود .

وی گفت: به دلیل کم بودن میزان و حجم ذخیره در مخازن داخل شهر، اجرای درست و صحیح و بموقع این پروژه از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی اظهار امیدواری کرد آخر مردادماه سال جاری اتصال به خط اصلی بطور کامل انجام گرفته و بدون قطعی آب در شهر، این اتصال عظیم صورت گیرد که در صورت موفقیت، در نوع خود در تاریخ آبرسانی اردبیل بی نظیر خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات