فعالیت عمرانی 2 برابری شهردار کاشان

فعالیت عمرانی 2 برابری شهردار کاشان

محمد کتابچی در گفت‌وگو با برنامه #صبح_سیلک، با تبریک روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، وظایف شهرداری را بالغ بر 350 مورد برشمرد و تصریح کرد: از بین 350 وظیفه شهرداری اگر تنها نظافت شهری انجام نشود، برای عقب ماندگی وضعیت آن شهر کافی است؛ از این رو پاکبانان بعنوان فعالان خط مقدم فعالیت های شهرداری باید بسیار مورد تکریم قرار بگیرند.
وی وضعیت شهرداری کاشان در دهه 60 را بخاطر نبود تجهیزات موتوری و عمرانی نابه سامان ارزیابی کرد و گفت: شهرداری در آن ایام حتی یک دستگاه خودرو آتش نشانی و گریدر هم نداشت و مجبور بودیم برای کوچکترین درخواست‌ها از نماینده وقت مجلس کمک بگیریم.
کتابچی افزود: در دهه 60 نیروهای داوطلب اعزامی به جبهه، برای وداع با خانواده ها مقابل ساختمان شهرداری حضور پیدا می کردند و این حضور گسترده رزمندگان دوران خاطره انگیزی را برای پرسنل شهرداری در آن زمان رقم زده بود.
این پیشکسوت عرصه مدیریت شهری اضافه کرد: شهرداری در آن دهه علاوه بر کار عمرانی، امور مهم توزیع ارزاقی مثل گوشت و نان را برعهده داشت، از این رو گوشت شهر در کشتارگاه سابق بسته بندی می شد و آرد شهر هم بعد از تحویل از استانداری با تبدیل شدن به نان در نانوایی های تحت نظر شهرداری به دست مردم می رسید.
وی تأسیس کارخانه آسفالت شهرداری و خرید تجهیزات اولیه راهسازی در دهه 60 را بعنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت های شهرداری در رسیدن به خودکفایی دانست و یادآور شد: آن موقع خیابان‌ها بدون فضای سبز و آشفته بود، لذا با وجود پرسنل ناکافی اولین فضای سبز شهری با گل کاری در سطح خیابان های تازه تاسیسی مثل بلوار مطهری اجرا شد. کتابچی ایجاد نخستین خط حمل و نقل درون شهری در دهه 60 کاشان را متذکر شد و گفت: ایجاد اولین خط واحد مینی بوس رانی جزو دیگر مهم‌ترین فعالیت های شهرداری در دهه 60 بود که بواسطه حمایت و پیگیری آیت‌الله امامی کاشانی نماینده وقت کاشان در آن دوران انجام شد.
وی ادامه داد: آرامستان دارالسلام گلابچی در آن زمان با کمک خیرین احداث شد و باوجود تلاش ها نتوانستیم دفن اموات در آرامستان های داخل شهر را تعطیل کنیم. ▫️شهردار دهه 60 کاشان فعالیت بخش مبارزه با تخلفات ساختمانی و سد معبر در شهرداری را مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: این در حالی است که در دهه 60 نیرو و امکانات کافی برای مبارزه با تخلفاتی مثل رهاسازی نخاله‌های ساختمانی در محدوده کمربندی بعنوان ورودی مهم شهر وجود نداشت و شهردار وقت خود مجبور به حضور مستقیم روزانه برای کنترل کامیون های حمل مصالح بود.
کتابچی از پروژه احداث زیرگذر شهید سلیمانی به عنوان پروژه‌ای ملی یاد و تاکید کرد: مردم باید با مشارکت های مالی خود از این پروژه به حمایت از شهرداری بپردازند تا اتمام آن طولانی نشود و سنگینی آن بر دوش شهردارهای بعدی انتقال نیابد.
وی تصریح کرد: شهرداری در قبال جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه و نامتعارف که توسعه خدمات شهری را از کنترل این نهاد خارج می‌کند وظیفه سنگینی دارد و باید از پراکندگی شهر و توسعه حاشیه‌ای آن جلوگیری کند تا با تمرکز هرچه بیشتر اقدامات عمرانی شهر زیباتر شود.
کتابچی گفت: روحیه جهادی دوران انقلاب و جنگ تحمیلی باید در پرسنل شهرداری پررنگ تر شود و مهربانی و خویشتن داری با ولی نعمتان یعنی شهروندان سرلوحه فعالیت مدیران و کارکنان شهرداری قرار بگیرد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات