شهردار یزد: بهره برداری از...

شهردار شهر جهانی یزد از اجرای ۵۲۰ پروژه شهری با اعتباری بالغ بر ۷0۰۰ میلیارد ریال در راستای افزایش کیفیت زندگی شهروندان از منابع داخلی شهرداری خبر داد و اظهار داشت: این پروژه ها به مرور تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – جمال الدین عزیزی صبح روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که به مناسبت 14 تیرماه "روز شهرداری ها و دهیاری ها" در سالن آمفی تئاتر سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف مورد نیاز عمرانی شهری در تمام مناطق زیرپوشش برای رفاه حال شهروندان اجرایی می شود که پاسخگوی نیاز همگان است.

شهردار شهر جهانی یزد در این نشست در مورد فعالیت‌های شهرداری یزد در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا، اظهار داشت: در ستاد پیشگیری هیچ دستورالعملی برای شهرداری مشخص نشده و نقش شهرداری در این میان شفاف نیست با این وجود از اواخر سال گذشته تاکنون در بسیاری از موارد با ستاد استانی همکاری داشته و داریم.

وی با اشاره به اینکه کرونا مشکلات جدی مالی و اعتباری برای شهرداری یزد ایجاد کرده است، افزود: یکی از درآمدهای شهرداری، درصدی از جرایم رانندگی بود که این رقم سال گذشته برای شهرداری یزد 80 میلیارد ریال تعریف شده بود اما تنها مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال اختصاص یافت.

عزیزی تاکید کرد: با وجود این، از منابع جدید نظیر تسهیلات بانکی استفاده می‌کنیم ضمن اینکه در تلاش برای دریافت مجوز انتشار اوراق مشارکت هستیم ولی این بخش هنوز در کش و قوس با بانک مرکزی و دولت است.

شهردار یزد در خصوص حمل و نقل عمومی نیز، گفت: برای اجرای اتوبوس BRT نیاز به اوراق مشارکت عمومی است و اگر بتوانیم مجوز انتشار آن را دریافت کنیم، به زودی اقدام به خرید اتوبوس‌ها خواهیم کرد ضمن اینکه ۵۰ اتوبوس بخش خصوصی تعویض و نوسازی و ۵۳ دستگاه نیز مجهز به کولر شده است.

وی خاطرنشان کرد: با این اقدامات، عمر ناوگان حمل و نقل عمومی یزد از ۱۶ سال به زیر ۱۰ سال رسیده و تلاش ما رساندن این شرایط به وضعیتی در خور شهر جهانی یزد است.

عزیزی همچنین به هفته شهرداری‌ها و دهیاری ها اشاره کرد و اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های مختلفی با همکاری سازمان‌های تابعه شهرداری و مردم و برخی ادارات و سازمان صورت می‌گیرد که افتتاح ۲۰ طرح مختلف عمرانی به ارزش 500 میلیارد ریال از اهم آنها است.

شهردار شهر جهانی یزد در ادامه با بیان اینکه هر کسی از وقوع جرم در هر دستگاه اجرایی و مدیریتی مطلع باشد و نسبت به افشای آن اقدام نکند، طبق قانون شریک جرم محسوب می‌شود، گفت: هیچ اقدام و تصمیمی در شهرداری یزد مخفیانه گرفته نمی‌شود.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت شهروندان در مدیریت شهری، اظهار کرد:‌ افزایش کیفیت زندگی شهری و جذب گردشگران مختلف، اولویت شهرداری در اجرای طرح‌های مختلف است.

عزیزی افزود:‌ نوسازی روکش آسفالت معابر، راه‌اندازی خط آسفالت بازیافتی، تکمیل رینگ تردد شهری، پیگیری طرح شهر هوشمند، اجرای طرح کیف پول شهروندی، ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل پاک و ایجاد زیرساخت‌های دوچرخه سواری از جمله طرح های انجام شده و در دستور کار مدیریت شهری یزد است.

شهردار یزد با بیان اینکه ساخت فرهنگسرا و پلاتوی شهری و بازپیرایی فضای شهری از دیگر اقدامات انجام شده در شهرداری یزد است، گفت:‌ با توجه به اینکه قانون وظایف محدودی برای شهرداری در حوزه مسکن استیجاری تعیین کرده است، شهرداری یزد در صورت تأمین منابع مالی لازم از سوی دولت آماده ارائه خدمت در این خصوص است.

عزیزی تصریح کرد: تخفیف برای ساخت منزل مسکونی در بافت تاریخی از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار شهرداری یزد برای حمایت از خانه دار شدن شهروندان است.

وی همچنین با اشاره به نابسامانی‌های بلوار طالقانی در یزد، خاطرنشان کرد: قرار است از این پس ساخت و سازهای جدید در این محدوده شهری با جدیت و سختگیری بیشتری انجام شود.

شهردار یزد نابسامانی موجود در بلوار طالقانی را ناشی از عدم مدیریت و نظارت صحیح ساخت و ساز در ادوار گذشته مدیریت شهری دانست و اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی مجمتع پزشکان و تجمیع این صنف بار ترافیکی بلوار طالقانی کاهش یابد.

عزیزی در خصوص طرح دوچرخه های اشتراکی نیز، گفت: طبق قرارداد امضا شده در این طرح، بخش خصوص متعهد به راه‌اندازی این مهم و بهره برداری ۵ ساله از طرح دوچرخه های اشتراکی است و با توجه به هماهنگی های انجام شده امیدوارم این مهم تا یک ماه آینده مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

وی در پاسخ به شبهات مطرح شده در خصوص عملکرد غیرشفاف شهرداری یزد نیز،‌ گفت:‌ هیچ اقدام و تصمیمی در شهرداری یزد مخفیانه گرفته نمی‌شود و هرکس از وقوع جرم در هر دستگاه اجرایی و مدیریتی مطلع باشد و نسبت به افشای آن اقدام نکند، طبق قانون شریک جرم محسوب می‌شود.

شهردار یزد با بیان اینکه شهرداری یزد در خصوص تبدیل وضعیت کردن پرسنل، نیازمند همراهی جدی وزارت کشور است، خاطرنشان ساخت: هیچ اقدامی در مدیریت شهری یزد خارج از ضوابط و دستورالعمل مصوب سازمانی انجام نمی‌شود.

عزیزی با اشاره به اینکه تمام هزینه های شهرداری یزد در چارچوب ردیف اعتباری مصوب انجام شده است، تصریح کرد: تاکنون هیچ اعتبار مالی به واسطه ثبت جهانی بافت تاریخی به شهرداری یزد پرداخت نشده است.

وی همچنین در مورد مغایرت‌های مالی شهرداری یزد که توسط شورای شهر پیگیری شده است، افزود: این مغایرت‌ها از مدت‌ها پیش وجود داشت و تصمیم بر تعیین تکلیف آنها گرفته شد که این اقدام انجام و تکلیف روشن شده است و در حال حاضر در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

شهردار یزد اضافه کرد: درخواست و تصمیم شورا بر این بود که تمامی فرآیندهای مالی موجود اصلاح شود تا دیگر شاهد بروز مغایرت‌ها نباشیم که بر این اساس سیستم مالی از نظر نرم افزاری، فرآیندی و نیروی انسانی مورد بازبینی قرار گرفت و اکنون شرایط به نحوی است هیچ مغایرتی وجود ندارد و در صورتی که مغایرت ایجاد شود، همان لحظه مشخص و قابل رفع خواهد شد.

عزیزی تصریح کرد: این فعالیت‌ها، گزارش‌ها و نظارت‌ها در راستای شفاف شدن مسائل شهرداری است و مردم اطمینان داشته باشند که ما حافظ حقوق آنها هستیم.

وی در مورد شهرک بازیافت نیز اظهار داشت: ایجاد این شهرک مطالبه اصلی شهرداری است و اکنون نیز توافقاتی انجام شده و منتظر مجوز برای تحویل رسمی این شهرک به شهرداری هستیم و امیدواریم ارگان‌ها همکاری کنند تا هر چه سریع‌تر این نیاز ضروری شهر محقق شود.

شهردار یزد تاکید کرد: یکی از اقدامات خوبی که امسال موفق به عملیاتی کردن آن شدیم، شهرک مشاغل سنگ و شهرک صنایع چوب و مبل است که در مورد دوم رایزنی‌های لازم با اصناف انجام شده و به زودی عملیات کلنگ زنی این شهرک آغاز می‌شود.

گزارش تصویری را از اینجا ببینید

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات