پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی فقط توسط ۴ درصد شهروندان/ اجرای مصوبه  ...

پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی فقط توسط ۴ درصد شهروندان/ اجرای مصوبه ...

پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی فقط توسط ۴ درصد شهروندان/ اجرای مصوبه افزایش کرایه تاکسی در انتظار تایید فرمانداری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، احمد محبی در راستای اجرای طرح نهضت پاسخگویی، با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری، به صورت مستقیم به درخواست ها، انتقادات، پیشنهادها و مسائل شهری شهروندان و تاکسیرانان پاسخ گفت.
وی در خصوص پرداخت غیر نقدی کرایه تاکسی افزود: زیرساخت های مختلفی برای پرداخت های غیر نقدی کرایه توسط شهروندان در این دوره از مدیریت شهری که یکی از شعارهای اصلی آن هوشمندسازی بود، ایجاد شده است مخصوصا در این ماه ها، که با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم و پول عاملی برای انتشار این ویروس است.
نصب کیو آر کد بر روی ۹۰ درصد تاکسی های سطح شهر
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد بیان کرد: در این راستا، با شرکت تاپ عقد قرار داد شده و کیو آر کد بر روی بیش از ۹۰ درصد تاکسی های شهر نصب شد اما متاسفانه تنها حدود چهار درصد شهروندان از این کانال برای پرداخت کرایه استفاده می کنند که این امر نشان دهنده این است که این روش پرداخت، نیازمند فرهن گسازی بوده زیرا مشوق های خوبی هم برای راننده و هم برای مسافر در این روش دیده شده است.
محبی در پاسخ به درخواست تعدادی از تاکسیرانان در زمینه تسریع نوسازی ناوگان خاطرنشان کرد: در گذشته تعداد زیادی از تاکسی های فرسوده، نوسازی شدند اما طی دو سال گذشته به علت عدم تخصیص اعتبار از سوی دولت، نوسازی تاکسی ها، متوقف شده است.
وی اضافه کرد: سال گذشته از اعتبارات شهرداری مشهد برای پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی های فرسوده استفاده کردیم که از طریق بانک ملی، با اقساط پنج ساله و کارمزد ۱۸ درصد در اختیار رانندگان تاکسی قرار گرفت اما تاکسیران تنها چهار درصد از کارمزد این تسهیلات را پرداخت می کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: با پیگیری شهرداری مشهد و اتحادیه تاکسیرانی، قیمت خودرو ها توسط کارخانه از ۷۰ میلیون تومان به حدود ۶۴ میلیون تومان کاهش داده شده و در اختیار تاکسیرانان قرار گرفته است.
نوسازی ۳۰۴ دستگاه تاکسی فرسوده
محبی گفت: ۳۰۴ دستگاه تاکسی فرسوده در این طرح نوسازی شد اما به دلیل اختلاف سازمان محیط زیست با خودروساز، بر روی عدم پلاک گذاری خودروهای یورو چهار، هنوز ۸۰ دستگاه از این تاکسی ها، با اینکه از کارخانه خارج و تحویل نمایندگی ها شده است، پلاک نشده است، این مشکل هم پیگیری شده و به زودی حل می شود.
وی در خصوص یکی از دغدغه های تاکسیرانان مبنی بر بالا رفتن هزینه های استهلاک و قطعات خودرو و همچنین هزینه های زندگی در کنار پایین آمدن درآمد به دو دلیل عمده شیوع ویروس کرونا و عدم افزایش کرایه تاکسی در سال جاری ادامه داد: افزایش نرخ کرایه تاکسی، هر ساله با ارائه لایحه شهرداری، بعد از تصویب در شورای شهر، برای تایید به فرمانداری می رود و در صورت تایید، اجرایی می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد اظهار کرد: امسال بخاطر شیوع کرونا، این موضوع زمان بر شد و مصوبه شورای شهر مبنی بر افزایش کرایه تاکسی که در اوایل سال انجام شده، هنوز توسط فرمانداری تایید نشده است اما اصلاحیه لازم صورت گرفته و پیگیری های لازم انجام شده است که امیدواریم در آینده نزدیک، مصوبه افزایش کرایه تاکسی اعمال شود.
لازم به ذکر است به دلیل تعداد بالای تماس های شهروندان با ۱۳۷ طی روز جاری، جهت گفت و گوی مستقیم تلفنی با مدیر عامل سازمان تاکسیرانی، پاسخگویی مستقیم به شهروندان به صورت همزمان توسط مدیر عامل و معاون اجرایی سازمان صورت گرفته است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات