دکتر «لیلا دودمان»: شورا بستر انعقاد تفاهم‌نامه‌های حوزه فناوری اطلاعات دستگاه‌ها را فراهم کند

دکتر «لیلا دودمان»: شورا بستر انعقاد تفاهم‌نامه‌های حوزه فناوری اطلاعات دستگاه‌ها را فراهم کند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «لیلا دودمان» در سی و دومین جلسه این کمیسیون با موضوع بررسی اقدامات انجام شده در حوزه GIS سازمان فاوا که با حضور کارشناسان، اعضا و مشاوران کمیسیون و شهرداری برگزار شد، عنوان داشت: کلیه حوزه‌های شهرداری شامل معاونت‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه مکلف هستند با توجه به زیرساخت‌های موجود در سازمان فاوا با معرفی نماینده نحوه همکاری و افزایش سطح تعاملات با این سازمان را تعیین کرده و گزارش خود را به کمیسیون ارائه دهند.

وی ادامه داد: با هدف شناسایی پتانسیل‌های موجود در حوزه داده‌های مکانی ( GIS ) در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، این سازمان مکلف است تعداد درخواست‌های دریافت شده به هر یک از لایه‌های GIS را به کمیسیون هوشمندسازی ارسال کند .

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز عنوان داشت: تعداد کاربران سامانه‌های مکانی که شامل تعداد، نوع کاربر و محل نفوذ آنهاست و همچنین میزان درآمدزایی از لایه‌ها و نرم افزارهایی که قابلیت در آمدزایی دارند، اعلام شود .

دودمان با اشاره به دیگر اقدامات مورد تاکید در حوزه GIS یادآور شد: نرم‌افزارهای مکانی که در حوزه‌های مختلف شهرداری دارای هم‌پوشانی در حوزه فعالیت یا ذخیره‌سازی داده هستند، تعیین شود.

ارائه نقشه راه برای توسعه تعداد کاربران و افزایش درآمدزایی دیگر خروجی این جلسه بود که این عضو شورای اسلامی شهر شیراز به آن اشاره داشت .

وی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک را مکلف دانست داده‌های مربوط به لایه‌های حمل‌و‌نقل وترافیک جهت بارگذاری بر روی زیرساخت داده‌های مکانی (GIS) و پلتفرم شهروندی را به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات تحویل دهد .

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز گفت: معاونت مالی و اقتصادی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات باید درخصوص طرح‌های سرمایه‌گذاری دستورالعمل تسهیل کننده و حمایتی از پروژه‌های مشارکتی را تدوین و به کمیسیون ارسال کند .

دودمان اضافه کرد: معاونت مالی و اقتصادی در جهت توسعه اقتصاد در حوزه IT و کاربردی شدن و عمومیت بخشی به تولیدات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، با رعایت نگاه کسب‌وکار به پروژه‌های این حوزه، حمایت از این بخش و استارتاپ‌های بخش خصوصی را در دستور کار قرار داده و گزارش اقدامات خود را به کمیسیون ارائه کند .

پایان خبر /

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات