بيش از يك چهارم برق كشور بدون استفاده از سوخت فسيلي توليد شد

بيش از يك چهارم برق كشور بدون استفاده از سوخت فسيلي توليد شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، بر اساس گزارش معاونت برق و انرژي این وزارتخانه، از 312 هزار و 658 ميليارد كيلووات ساعت برق توليدي در سال گذشته، 79 هزار و 459 ميليارد كيلووات ساعت بدون استفاده از سوخت يا سوخت اضافي فسيلي بوده كه معادل 25.4 درصد است.
بنا بر این گزارش، مقادير سال گذشته نشان مي‌دهد كه از 79 هزار و 459 ميليارد كيلووات ساعت انرژي، 41.94 ميليارد كيلووات ساعت با تبديل واحدهاي گازي به سيكل تركيبي و بدون استفاده از سوخت اضافي توليد شده و اين بدان معناست كه نزديك به 11 ميليارد متر مكعب گاز در سال 98 صرفه‌جويي شده است.

**ظرفيت 7500 مگاواتي قابل تبديل به سيكل تركيبي
در زمان حاضر هم ظرفيت قابل تبديل به سيكل تركيبي 7500 مگاوات است كه در قالب قراردادهاي بيع متقابل در دستور كار وزارت نيرو قرار دارد.
با انجام اين كار، سالانه 12 ميليارد متر  مكعب گاز صرفه‌جويي خواهد شد و راندمان ظرفيت نيروگاه‌هاي حرارتي كشور به بيش از 42 درصد خوهد رسيد.
همچنين از انتشار حدود 43 ميليون تن گازهاي گلخانه‌اي در سال جلوگيري خواهد شد.
به منظور شتاب بخشي در اين كار، ضرورت دارد مطابق قانون مربوطه، سوخت صرفه‌جويي شده حاصل از احداث بخش بخار نيروگاه‌هاي سيكل تركيبي به سرمايه‌گذاران تحويل شود كه در اين زمينه به همكاري وزارت نفت نياز است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات