ارائه تمامی خدمات آب و فاضلاب به مشترکان استان تهران از طریق سامانه۱۲۲

ارائه تمامی خدمات آب و فاضلاب به مشترکان استان تهران از طریق سامانه۱۲۲

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حسینعلی اسفندیار" در تشریح این خبر گفت: برای سهولت و کاهش مراجعات مشترکان در استان تهران، هم‌زمان همه مراحل خدماتی که به‌صورت حضوری به مشترکان ارائه داده می‌شود، تنها با برقراری تماس تلفنی با سامانه ۱۲۲ امکان‌پذیر خواهد بود.

او گفت: در این فرایند در خواست مشترکان توسط کارشناسان سامانه ۱۲۲ ثبت و برای رسیدگی و انجام درخواست بلافاصله به‌صورت برخط (آنلاین) به ناحیه یا شهر مرتبط ارجاع داده می‌شود.

اسفندیار افزود: بقیه مراحل کار فقط با تماس تلفنی کارشناس امور مشترکان ناحیه و مشترک مورد نظر انجام می‌شود.

او یادآور شد: مرحله به مرحله انجام کار با ارسال پیامک به مشترک اطلاع داده خواهد شد.

مدیر دفتر نظارت بر امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص لزوم ارائه برخی مدارک و مستندات به آبفا در برخی درخواست‌های مشترکان گفت: پس از هماهنگی با مشترک، این امکان فراهم شده است تا همکاران موتورسوار ما با در دست داشتن کارت شناسایی به منزل مشترک مراجعه کرده و کپی مدارک لازم را از مشترک دریافت می‌کنند.

اسفندیار ضمن اشاره به این‌که ماموران آبفا مجاز به دریافت وجوه نقدی از مشترکان نیستند، تاکید کرد: در تمام مراحل انجام غیرحضوری درخواست، هیچ‌گونه پرداخت نقدی به مامور شرکت آبفای استان صورت نخواهد گرفت و تمام پرداخت‌ها از طریق درگاه‌‌های بانکی و به شماره حساب بانکی آبفای استان تهران واریز خواهد شد و گزارش واریز از طریق بانک به این شرکت خواهد رسید.

مدیر دفتر نظارت بر امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: یکی از چالش‌های ما در این طرح میزان اعتماد شهروندان به ماموران آبفا برای تحویل مدارک است که بخش عمده‌ای از این نگرانی با صدور کارت شناسایی معتبر برای ماموران از سوی دفتر حراست این شرکت برطرف شده است.

او در پایان گفت: ارائه خدمات غیرحضوری آبفای استان تهران علاوه بر سامانه ۱۲۲ از طریق میزخدمت الکترونیک سایت شرکت آب و فاضلاب استان تهران به نشانی https://www.tpww.ir فراهم است.

به گفته اسفندیار، امکان ارائه برخی از این خدمات در اپلیکیشن همراه‌آب ، سامانه تلفنی ۱۵۲۲ و سامانه‌های پیامکی ۱۰۰۰۱۵۲۲ و ۲۰۰۰۰۰۱۲۲ نیز فراهم شده است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات