شهردار یزد در دیدار با...

شهردار یزد، رؤسای سازمان های تابعه و مدیران مناطق شهرداری یزد به مناسبت "روز شهرداری ها و دهیاری ها" با حضرت آیت الله محمد رضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - جمال الدین عزیزی شهردار در این دیدار که مدیران مناطق پنجگانه شهرداری و رؤسای سازمان های تابعه نیز حضور داشتند به تشریح عملکرد و برنامه ها و معرفی پروژه های در دست اقدام شهرداری پرداخت و از اجرای ۵۲۰ پروژه شهری با اعتباری بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد ریال در راستای افزایش کیفیت زندگی شهروندان از منابع داخلی شهرداری خبر داد و اظهار داشت: این پروژه ها به مرور تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار شهر جهانی یزد با اشاره به اینکه کرونا مشکلات جدی مالی و اعتباری برای شهرداری یزد ایجاد کرده است، ستاد پیشگیری هیچ دستورالعملی برای شهرداری مشخص نشده و نقش شهرداری در این میان شفاف نیست با این وجود از اواخر سال گذشته تاکنون در بسیاری از موارد با ستاد استانی همکاری داشته و داریم.

وی همچنین به هفته شهرداری‌ها و دهیاری ها اشاره کرد و اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های مختلفی با همکاری سازمان‌های تابعه شهرداری و مردم و برخی ادارات و سازمان صورت می‌گیرد که افتتاح ۲۰ طرح مختلف عمرانی به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال از اهم آنها است.

عزیزی با اشاره به ضرورت مشارکت شهروندان در مدیریت شهری، اظهار کرد:‌ افزایش کیفیت زندگی شهری و جذب گردشگران مختلف، اولویت شهرداری در اجرای طرح‌های مختلف است.

شهردار یزد در خصوص حمل و نقل عمومی یزد نیز، گفت: برای اجرای اتوبوس BRT نیاز به اوراق مشارکت عمومی است و اگر بتوانیم مجوز انتشار آن را دریافت کنیم، به زودی اقدام به خرید اتوبوس‌ها خواهیم کرد ضمن اینکه ۵۰ اتوبوس بخش خصوصی تعویض و نوسازی و ۵۳ دستگاه نیز مجهز به کولر شده است.

وی خاطرنشان کرد: با این اقدامات، عمر ناوگان حمل و نقل عمومی یزد از ۱۶ سال به زیر ۱۰ سال رسیده و تلاش ما رساندن این شرایط به وضعیتی در خور شهر جهانی یزد است.

گزارش تصویری را از اینجا ببینید

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات