تقدیر از فعالیت های تبریز توسط سازمان صندوق کودکان سازمان ملل متحد

تقدیر از فعالیت های تبریز توسط سازمان صندوق کودکان سازمان ملل متحد

یه گزارش شهریار، در سراسر دنیا، شهرها و جوامع گام‌هایی کوچک و بزرگ به سمت دوستدارکودک شدن برمی‌دارند. به مناسبت برگزاری اجلاس شهرهای دوستدار کودک در سال ۲۰۱۹ در شهر کلن آلمان، «جوایز الهام‌بخش ابتکار شهرهای دوستدار کودک ۲۰۱۹»، از راهکارها یا پروژه‌های نوآورانه و الهام‌بخش که موجب ارتقاء سطح رفاه و سلامت کودکان و نوجوانان در سطح محلی، شهرها و جوامع می‌شود، قدردانی شد.

در این نشست جهانی بیش از ۲۰۰ پروژه برای شش گروه جایزه ارسال شد که عبارتند از: عدم تبعیض و برابری- مشارکت معنادار کودک- خدمات اجتماعی دوستدار کودک- محیط زیست ایمن، امن و پاکیزه- زندگی خانوادگی، بازی و اوقات فراغت و سیاست‌های دوستدار کودک. شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، شیراز، سمنان، یزد، اوز و زرند بهترین اقداماتشان را برای شرکت در این رقابت ارسال نمودند که پس از بررسی و ارزیابی برای دبیرخانه مسابقه فرستاده شد.

هم اکنون کتابچه جوایز الهام بخش چاپ شده است که ۱۵ نمونه از اقدامات ۹ شهر ایران در این کتابچه آورده شده است.

محمد عزتی، معاون معماری و شهرسازی شهردار تبریز در این باره گفت: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز در قالب فعالیت های شهر دوستدار کودک، با دو پروژه از شهر تبریز در این رقابت بین المللی شرکت کرده بود.

او ادامه داد: مورد اول فعالیت مشترک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شهرداری منطقه ۶، با عنوان «مشارکت کودکان در فرآیند طراحی شهری پارک‌های محلی»، در قالب گروه رقابتی مشارکت معنی‌دار کودکان بود.

به گفته عزتی، مورد دوم نیز انعکاس فعالیت یکی از سمن‌های فعال شهر در حوزه کودکان با عنوان «پروژه حمایت از کودکان مستعد تحصیل در تبریز (نیکان آینده)»، در گروه رقابتی عدم تبعیض و برابری، بازتاب دهنده اقدامات انجمن خیریه حمایت از کودکان مستعد تحصیل (حکمت) بود.

گفتنی است یونیسف ایران و وزارت کشور اخیراً اعلام کردند که پس از ارزیابی‌ها، ۱۲ شهر از ایران به عنوان شهرهای پایلوت دوستدار کودک انتخاب شده‌اند که تبریز  یکی از این ۱۲ شهر بوده و بایستی بیش از پیش گامهایی هدفمند برای ارتقا کیفیت زندگی کودکان و کسب نشان شهر دوستدار کودک یونیسف بردارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات