نگاه به مسائلی چون ترافیک و آلودگی‌ هوا  ...

نگاه به مسائلی چون ترافیک و آلودگی‌ هوا ...

نگاه به مسائلی چون ترافیک و آلودگی‌ هوا واقع‌گرایانه باشد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمیدرضا موحدی‌زاده، در گفتگو با برنامه رادیویی «پرس‌وجو» که به موضوع کمربند جنوبی و کوه‌پارک پرداخته بود، اظهارکرد: این پروژه از سال 1390 وارد فاز اجرایی شده و این اقدامات هم مستند به مصوبات فرادستی بوده است.

وی با بیان اینکه در سال 96 و با روی کار آمدن شورای پنجم، پروژه‌های نیمه‌تمام شهر را رصد و اجرا و تکمیل آنها را اولویت‌بندی کردیم، گفت: از جمله این پروژه‎‌ها، کمربند جنوبی بود که تا آن زمان حدود 200 میلیاردتومان از منابع مالی شهر در آن هزینه شده بود تا زیرساخت‌ها احداث شود.

موحدی‌زاده با اشاره به آسفالت بخشی از پروژه و همچنین انفجارهایی که در ارتفاعات جنوبی و دوره‌های قبل رخ داده بود، افزود: شورای پنجم عملا در مقابل عمل انجام شده قرار گرفت چراکه پروژه در ۶ کیلومتر اول حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه برخی قائلند کمربند جنوبی میتواند غرب مشهد را به بزرگراه باغچه، در شرق شهر وصل کند و ترافیک مرکز شهر را به کمربندی منتقل نماید، تصریح کرد: بعنوان متولیان اداره شهر نمی‌توانستیم نسبت به این پروژه که 200 میلیاردتومان از سرمایه مردم و شهروندان در آن هزینه شده بود، بی‌تفاوت باشیم.

موحدی‌زاده افزود: دوستانی که نگرانی‌های زیست محیطی دارند باید توجه داشه باشند که 5.5 کیلومتر از این مسیر 27 کیلومتری زخمی و عملیات عمرانی اجرا شده بود و ما اگر به وضع خود رها می‌کردیم، طبیعت بهم میخورد و شرایط آشفته‌ای ایجاد می‌کرد.

وی با بیان اینکه در سال 96 فکر می‌‎کردیم مشکل قانونی برای ادامه پروژه کمربند جنوبی وجود ندارد چراکه تمامی مصوبات نهادهای بالادستی را دریافت کرده بود، گفت: پس از مدتی شاهد مخالفت‌هایی بودیم و سمن های محیط زیستی نیز دغدغه‌هایی داشتند، سرانجام با دستور دادستان وقت پروژه متوقف شد و ادامه کار امکان‌پذیر نبود.

موحدی‌زاده خاطرنشان کرد: شورای پنجم اصراری به ادامه کمربند جنوبی ندارد ولی از مخالفت با کمربند جنوبی هم نگفته‌ایم و نمی‌توان فواید ترافیکی پروژه‌ را نادیده گرفت چراکه بخش‌هایی از جامعه خواستار ادامه کمربند جنوبی هستند.

وی با بیان اینکه 5.5 کیلومتر از مسیر ۲۷ کیلومتری کمربند جنوبی قرار شده با مصوبه ستاد عالی تدبیر استان به کوه‌پارک تبدیل شود، گفت: این فضا میتواند تفرجگاهی برای مردم شهر باشد و امکانات تفریحی و ورزشی خوبی نیز فراهم شده است؛ در عین حال که طبیعت بکر فضا حفظ می‌شود و چشمه‌ها و آبراهه‌ها و ... نیز فعال هستند.

نایب رئیس شورای شهر مشهد افزود: ما هم خود را نسبت به بحث‌های ترافیکی و آلودگی هوا و ... مسئول می‌دانیم ولی به این موضوع باید واقع‌گرایانه‌تر نگاه شود؛ در بحث تئوری مساله را می‌توان خوب وصف کرد ولی وقتی به راه‌حل می‌رسیم، گزینه‌ای مطرح نمی‌شود.

موحدی‌زاده با تاکید بر اینکه براساس روحیه اصلاح طلبی و اعتدال که به آن باور داریم، به نظر مردم و سمن‌ها احترام گذاشته‌ایم، گفت: کوه‌پارک را میتوان پس از پارک ملت بعنوان دومین پارک مشهد معرفی کرد ولی تحقق این مهم نیاز به زمان دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شورای شهر مشهد در سال 99 بودجه‌ای برای کمربند جنوبی تخصیص نداده و از همان امکانات موجود شهرداری برای سروسامان دادن به کوه‌پارک استفاده می‌شود که مصوبه ستاد تدبیر استانداری را دنبال می‌کند و امیدواریم رضایت مردم را هم جلب کند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات