600 میلیاردتومان اوراق مشارکت خطوط قطارشهری مشهد  ...

600 میلیاردتومان اوراق مشارکت خطوط قطارشهری مشهد ...

600 میلیاردتومان اوراق مشارکت خطوط قطارشهری مشهد منتشر شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری، صبح امروز و در آغاز نود و هفتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد به تشریح مناسبت‌های هفته جاری پرداخت و در ابتدا با اشاره به 16 تیرماه، روز مالیات، اظهارکرد: اخذ مالیات و سازوکارهای آن در تمام کشورها، بویژه ایران اسلامی، مبنا و فلسلفه عدالت اجتماعی دارد.

وی در ادامه گفت: از جمله اهداف توجیهی برای اخذ مالیات را می‌توان کاهش نابرابری‌های اجتماعی، تامین خدمات مورد نیاز جامعه، ثبات اقتصادی و حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال برشمرد؛ مجموعه‌ها و افرادی که از بستر امنیت و شرایط اجتماعی-اقتصادی جامعه بیشتر استفاده می‌کنند، به تناسب باید حقوقی را در قالب مالیات پرداخت کنند تا شاهد تعادل‌بخشی در سطح محلی، ملی و منطقه‌ای باشیم.

وی با بیان اینکه تلاش‌هایی در جهت تحقق این اهداف صورت گرفته ولی همچنان از مشکلی تاریخی به نام «فرار مالیاتی» رنج می‌بریم، افزود: متاسفانه برخی بخش‌ها و عناصر که از امکانات وظرفیت‌های کشور استفاده می‌کنند، حقوق جامعه را پرداخت نمی‎کنند؛ در مقابل، قشر زحمتکش و خدوم کارگری، کارمندی و اصناف و بخش‌های دولتی و شرکت‌هایی که عملکرد شفاف دارند، به صورت الزام‌آور مالیات پرداخت می‌کنند.

حیدری فرار مالیاتی را یکی از مشکلات جدی دانست که سالیانه چندین هزار میلیاردتومان از حقوق مردم از این طریق تضییع می‌شود و امیدواریم با اتخاذ تدابیر لازم از سوی مجلس شورای اسلامی و دولت به مقابله با این موضوع بپردازیم.

رئیس شورای شهر مشهد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با گرامیداشت 18 تیرماه، روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: یکی از بحث‌های مهم فرهنگی و تربیتی در حوزه رشد و ارتقاء سواد و آگاهی های عمومی و اجتماعی، مقوله کتاب و کتابخوانی است.

حیدری افزود: مجموعه‌هایی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این زمینه نقش بسزایی دارند و از سنین کودکی باید در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی قدم بردارند چراکه از اثرگذاری بیشتری برخوردار است.

وی در ادامه به همکاری های سازنده شورای پنجم با کانون پرورش فکری کودکان و هبه زمین به این مجموعه اشاره کرد و گفت: همانطور که پیشتر نیز اعلام کرده‌ایم، مدیریت شهری آمادگی دارد تا بخشی از فضاهای تفریحی و پارک‌ها را در اختیار کانون پرورش فکری قرار دهد تا از آنها بعنوان محیطی برای مطالعه استفاده شود.
21 تیرماه، سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد دیگر مناسبتی بود که حیدری در نود و هفتمین جلسه علنی به آن اشاره کرد و گفت: این حادثه تلخ، یکی از نقاط عطف حافظه تاریخی مردم ما بوده و یکی از ارجاعات تاریخی در انقلاب، قیام خونین مسجد گوهرشاد است.

حیدری با بیان اینکه حجاب، در تاریخ و فرهنگ ملت ایران ریشه دارد، اظهارکرد: این نگاه اجباری برای کشف حجاب نه تنها اثربخش نبود، بلکه به یک حرکت و خیزش مردمی تبدیل شد.
رئیس شورای شهر مشهد در ادامه به روز جهانی جمعیت اشاره داشت و تصریح کرد: براساس آمار منتشر شده، نرخ رشد جمعیت در کشور به شدت کاهش یافته و براساس برآوردها اگر این روند ادامه داشته باشد، ایران در سال 1430، مسن‌ترین کشور منطقه خواهد بود.

وی چنین برآوردهایی را بسیار نگران‌کننده دانست و گفت: نرخ باروری، افزایش جمعیت و ... متغیرهای مختلف اجتماعی و اقتصادی دارد؛ بدون شک، حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی می‌تواند تاثیر مثبت بسزایی روی افزایش نرخ ازدواج، زاد و ولد و غیره دارد که امیدواریم با حل مشکلات، اقدامات اثرگذاری برای مقابله با این بحران شاهد باشیم.
ویروس کرونا، محور دیگری بود که رئیس شورای شهر مشهد در این جلسه به آن پرداخت و افزود: براساس اخبار و اطلاعات دریافتی از مراکز درمانی و بیمارستانی، موج دوم شیوع ویروس کرونا مشهد را در وضعیت قرمز قرار داده و از طرف دیگر، رویکرد و سیاست دولت و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، کنترل و پیشگیری توسط خود مردم است.

حیدری با بیان اینکه رویکرد ایجاد محدودیت و شرایطی که در موج اول شاهد بدیم، در دستورکار و جزو سیاستهای دولت نیست، مگر اینکه شرایط بیش از وضع موجود حاد شود، گفت: همچنان از مردم عزیز می‌خواهیم که فاصله‌ اجتماعی را رعایت و از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: مقابله با این ویروس به همت ما برمی‌گردد و چاره‌ای هم رعایت توسط شهروندان نداریم.

حیدری با اشاره به بازدید اخیر فرماندار محترم مشهد از ناوگان حمل‌ونقل عمومی، گفت: خوشبختانه شرایط در مترو بسیار خوب است و امیدواریم شهروندان در اتوبوس‌ هم همراهی بیشتری داشته باشند؛ رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و شرایط حاکم سبب شده تا محدود کردن ساعات سرویس‌دهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در دستورکار مدیریت شهری نباشد.

رئیس شورای شهر مشهد تاکید کرد: مدیریت شهری مشهد، همانند موج اول شیوع ویروس کرونا با ستاد مقابله با کرونای استان همراهی خواهد داشت و دستورالعمل‌ها را اجرایی می‌کنیم ولی آنچه مهم است، رعایت فاصله‌های اجتماعی در فضاهای اداری و اجتماعی است.

حیدری با تاکید بر اینکه حساسیت مقابله با ویروس کرونا باید در بین مردم تقویت شود، گفت: حسب انتظارات و تقاضاهای موجود که شهروندان از مدیریت شهری دارند، براساس بررسی‌های انجام شده، در شرایط موجود، ملاک عمل شورای شهر و شهرداری تصمیمات ستاد مقابله با کرونای استان است.

وی افزود: اگر دولت و استانداری و دستگاه‌های ذی‌ربط تصمیمی بگیرند، مدیریت شهری مشهد هم همراهی می‌کند چراکه حفظ و حراست از جان مردم، اولویت نخست است.
در این جلسه، غلامحسین صاحبی، عضو علی‌البدل اول شورای پنجم و جانشین امیر شهلا، برای نخستین بار در جلسه علنی حضور پیدا کرد و حیدری ضمن آرزوی توفیق، اظهارکرد: تجربه شورای چهارم و رویکرد خدمت به مردم که در کارنامه آقای صاحبی است، به ظرفیت شورای پنجم و رسالتی که عهده‌دار هستیم کمک خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: از درگاه ایزد منان، آزادی هرچه سریعتر آقای شهلا را مسئلت داریم و امیدواریم شرایط لازم برای تحقق این مهم هرچه سریعتر فراهم آید.
حیدری در بخش پایانی صحبت‌های خود از موفقیت معاونت اقتصادی شهرداری مشهد برای اخذ مجوز و فروش 600 میلیاردتومان اوراق مشارکت ویژه خطوط 2 و 3 قطارشهری مشهد سخن گفت و افزود: از تمامی مدیران شهری، بویژه حوزه اقتصادی که در این شرایط دشوار درصدد تامین منابع مالی مورد نیاز برای پروژه‌های شهری هستند، کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی با بیان اینکه 50 درصد اصل و سود اوراق منتشر شده برعهده دولت بوده و 50 درصد دیگر را هم شهرداری متعهد می‌شود، گفت: امیدواریم در شرایطی که دولت با مشکلات مختلفی روبروست و گرفتاری‌ها و مشغله‌های متعددی وجود دارد، بتوان با بهره‌گیری از چنین سازوکارهایی، قدم های موثری در جهت تامین منابع پروژ‌ه‌ها و اجرایی شدن وعده‌هایی که به شهروندان داده‌ایم، برداشت.

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: این اوراق بدون شک تحرک بیشتری به حوزه حمل‌ونقل ریلی مشهد خواهد بخشید و از دولت محترم، وزارت کشور، سازمان برنامه و بانک‌ مرکزی تشکر می‌کنیم.
وی افزود: امیدواریم در سال جاری بتوانیم با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط، مجموع اوراق مشارکت مربوط به بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی و ادامه خط 3 و نوسازی تاکسیرانی را هم عملیاتی نماییم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات