شناسایی ۱۸ هزار حلقه چاه مجاز در تهران

شناسایی ۱۸ هزار حلقه چاه مجاز در تهران

http://www.bananews.ir/مدیرعامل آب منطقه ای تهران با اعلام شناسایی ۱۸ هزار حلقه چاه مجاز در تهران گفت: استفاده از برخی چاهها با نوع پروانه بهره‌برداری متفاوت است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خسرو ارتقایی در نشست کمیته آماربرداری سراسری منابع و مصارف آب های سطحی و زیرزمینی، با تاکید بر تشکیل کمیته ای به منظور کاهش مشکلات آماربرداری از منابع آب تهران و نیز اختلافات احتمالی بین دفتر مطالعات و معاونت حفاظت و بهره برداری،‌ گفت: همزمان با انجام آمارگیری و بررسی دوباره آن توسط معاونت حفاظت و بهره برداری، این کمیته می تواند اختلافات و مشکلات را به مرور مرتفع کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران، اظهار داشت: بهره برداری از آمار این طرح می تواند به وجود و میزان برداشت مجاز و غیرمجاز از چاه های آب در سطح استان کمک نماید.

به گفته وی، تعدادی از چاه های سطح استان تهران توسط شهرداری و یا شرکت های آب و فاضلاب در حال بهره برداری است که بسیار با پروانه های بهره برداری صادر شده متفاوت است.

ارتقایی با تاکید بر اینکه بخش حفاظت از چاه های غیرمجاز، برخورد و تعیین تکلیف آنها نیز باید مورد توجه باشد، بیان داشت: ساده اندیشی است اگر صرفا مسئولیت چاه های مجاز بر عهده این واحد باشد.

وی تعداد چاه های مجاز شناسایی شده را در سطح استان تهران نزدیک به ۱۸ هزار حلقه عنوان کرد و گفت: این آمار باید نشان دهد که آیا این تعداد چاه صحیح است و یا خیر؟ همچنین می توان آن تعداد از چاه های مجازی که پروانه اخذ نموده اند اما هنوز نسبت به حفر چاه اقدام نکرده اند را نیز شناسایی و بر اساس قانون اقدام به ابطال پروانه بهره برداری آنها کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران، بیان داشت: به هر ترتیب باید با استفاده از همین آمار بیلان آبی سالیانه در استان را تعیین کرد و تا زمانی که آمار دقیق و کاملا صحیحی وجود نداشته باشد در این زمینه با مشکل مواجه خواهیم بود.

 

    نظرات