شهردار یزد بر لزوم ساماندهی...

شهردار یزد با بیان اینکه ورودی های شهر یزد در شأن شهر جهانی و زیبنده مردم شهر نیست و این مهم نیز متأثر از شهرهای همجوار است، بر لزوم ساماندهی ورودی های شهر میراث جهانی تاکید کرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – جمال الدین عزیزی در نشست با سید محمد رستگاری فرماندار یزد و شهرداران شهرهای حمیدیا، شاهدیه و زارچ و مدیران مناطق پنجگانه شهرداری یزد با اشاره به اینکه بودجه شهرداری های کشور، ۱0۰ هزار میلیارد ریال از بودجه عمرانی کشور بیشتر است، تصریح کرد: اگر به شهرداری ها توجه خاصی شود، می توانند محور پیشرفت و توسعه شهرها و در مجموع کل کشور باشند.

شهردار یزد با بیان اینکه هفته شهرداری ها بهانه ای است تا بخشی از اقدامات و پروژه های شهرداری را به مردم معرفی کنیم، گفت: متاسفانه در چند سال اخیر حمایتی از طرف دولت صورت نگرفته و این موضوع موجب شده تا شهرداری ها با بیش از 300 وظیفه مختلف تنها از منبع داخلی ارتزاق کنند.

وی با اشاره به افزایش هزینه ها در سال های اخیر، افزود: اگر تصمیم مناسبی اتخاذ نشود، شهرداری ها به سمتی خواهند رفت که تنها می توانند هزینه جاری خود را تامین کنند که به این مهم باید در سطح کلان به آن پرداخته شود.

عزیزی اضافه کرد: اخیراً شیوع ویروس کرونا هم مزید بر علت شده و علاوه بر کاهش درآمدها، هزینه های زیادی را بر شهرداری ها متحمل کرده است.

شهردار یزد با اشاره به ثبت شهر یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو، از مسئولین خواست تا با تعامل و هم افزایی، الزامات ثبت جهانی را برآورده و با شتاب بیشتری به سمت ایجاد زیرساخت هایی که تعریف و تکلیف شده حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه شهرهای همجوار مانند شاهدیه و حمیدیا به شکلی با موضوع ثبت جهانی یزد مرتبط بوده و از این موضوع متاثر هستند، خاطر نشان کرد: با همدلی نسبت به رفع مشکلات مشترک اقدام کنیم.

عزیزی همچنین بر لزوم ساماندهی ورودی های شهر میراث جهانی یزد تاکید کرد و با بیان اینکه این ورودی ها در شأن مردم شهر جهانی یزد نیست، اظهار داشت: شهر یزد از دو طرف با شهرهای حمیدیا و شاهدیه مرتبط است که ساماندهی ورودی ها باید با توجه ویژه شهرداری ها و تفکیک وظایف، مشخص و اجرایی شود.

شهردار یزد اظهار امیدواری کرد: با منابعی که در اختیار داریم بتوانیم به نحو احسنت در جهت عمران و توسعه همه جانبه شهر بکار بریم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات