پیشرو بودن خراسان رضوی در توسعه گردشگری تأسیسات آبی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه خراسان رضوی تجربه موفقی در زمینه ایجاد فعالیت های گردشگری در سد چالیدره مشهد داشته است وزارت نیرو انتظار دارد که این استان در زمینه توسعه گردشگری تأسیسات آبی پیشرو باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد علایی در رابطه با طرح های گردشگری در تأسیسات آبی اظهار کرد: نزدیک یک سال است که وزارت نیرو تفاهم نامه ای را در زمینه توسعه گردشگری در تاسیسات آبی با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور منعقد نموده و در قالب شیوه نامه اجرایی به استان ها ابلاغ نموده است.

وی با بیان که «عملیاتی کردن طرح توسعه گردشگری تأُسیسات آبی کاری بسیار ارزشمند است» گفت: توسعه گردشگری تأسیسات آبی علاوه بر کمک به اشتغال و درآمدزایی، منجر به بهبود روحیه و نشاط مردم می شود. باید توجه داشت که استان ما ظرفیت ایجاد چنین طرح های گردشگری را دارد و اگر اطراف مشهد این مجموعه های گردشگری شکل بگیرد جریان نقدینگی مناسبی وارد استان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ادامه داد: از سویی دیگر زمانی که مردم در سدها حضور پیدا می کنند آگاهی آن ها نسبت به وضعیتمنابع آبی بیشتر خواهد شد؛ درواقع از این طریق می توان به صورت غیرمستقیم آموزش ها و فرهنگسازی لازم در حوزه آب را ارائه کرد.

در این جلسه مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان نیز با اشاره به برنامه های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت: با توجه به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری یکی از اولویت های وزارتخانه ها تلاش در جهت ایجاد اشتغال و رونق تولید برای مناطق مختلف کشور است در استان خراسان رضوی با توجه به طبیعت منحصر به فرد آن، چه در شمال و چه در جنوب استان می توانیم با جذب سرمایه گذار در بخش های گردشگری شاهد رونق بیش از پیش این صنعت باشیم. درواقع یکی از مهمترین مقاصد گردشگری می تواند گردشگری در بخش آب باشد که در این زمینه هم در سطح دو وزارتخانه و هم در استان بین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت آب سطح های خراسان رضوی هماهنگی های خوبی انجام گرفته است.

مجتبی برغمدی، مدیر دفتر برنامه ریزی و بررسی های اقتصادی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در تکمیل این خبر افزود: طی سال های 97 و 98 دو فراخوان در روزنامه های کثیرالانتشار برای شناسایی و جذب سرمایه گذار گردشگری در 11 سد مخزنی استان منتشر شده و به زودی فراخوان سوم نیز به چاپ  خواهد رسید. متقاضیان متعددی تمایل خود را برای سرمایه گذاری در این طرح ها اعلام نمودند که اکثرا با هدف استفاده گردشگری از سطح دریاچه مخازن سدها بوده است.

برغمدی ادامه داد: به دلیل استقبال متقاضیان به سرمایه گذاری گردشگری در سدهای فریمان و درونگر درگز، پیشنهادات در جلسه مشترک با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مورد ارزیابی قرار گرفت. در حال حاضر با توجه به تکمیل مراحل اولیه انتخاب سرمایه گذار در سدهای فریمان و درونگر درگز، مقدمات لازم برای اجرایی کردن طرح توسعه گردشگری در سدهای یاد شده با تأیید و نظارت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه «تأکید بر این است که برای اجرایی شدن طرح های توسعه گردشگری در تاسیسات آبی استعلامات لازم گرفته شود» افزود: پس از صدور موافقت اولیه، سرمایه گذاران می بایست در مهلت تعیین شده به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مراجعه کرده و مجوزهای لازم را کسب کنند. سرمایه گذار برای عملیاتی کردن طرح توسعه گردشگری تأسیسات آبی بایستی تمامی الزامات ایمنی و پایداری، سازه ای، محیط زیستی و... را نیز رعایت کند .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات