نشست مشترک همکاری پژوهشگاه نیرو با مرکز تحقیقات سیاست علمی ک...

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، در این جلسه که با حضور دکتر قاضی زاده رئیس پژوهشگاه نیرو و دکتر وحید احمدی، مشاور وزیر و رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و جمعی از مدیران و معاونین مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و پژوهشگاه نیرو برگزار شد، مذاکرات اولیه در خصوص برگزاری فعالیت های مشترک پژوهشگاه نیرو و مرکزتحقیقات سیاست‌های علمی کشور انجام شد.
در این جلسه طرفین ضمن معرفی توانمندی‌ها و نیازهای سازمان متبوع خود به بررسی زمینه های همکاری میان دو سازمان پرداختند. در این نشست مقرر شد ضمن امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دو نهاد حول محوریت مطالعات آینده و سیاست‌گذاری در حوزه برق و انرژی، همکاری‌های دو سازمان با حضور کارشناسانی از دو طرف حول موضوعات زیر نیز انجام پذیرد:
• تامین مالی توسعه فناوری و نوآوری
• رابطه صنعت، دانشگاه و جامعه
• حقوق مالکیت معنوی.
نظر به استقبال دو سازمان و در راستای گسترش روابط علمی، پیشنهاد شد اعضای هیات علمی و کارشناسان پژوهشی دو طرف به صورت متقابل در شوراها و کمیته‌های علمی مرتبط حضور فعال داشته باشند.
در این جلسه طرفین بر لزوم تشکیل کمیته‌ای با حضور نمایندگان دو مجموعه جهت انعقاد تفاهم‌‌‌ نامه و اجرایی سازی آن تاکید کردند. همچنین مقرر شد علاوه بر فعالیت های قراردادی بین این دو مجموعه، فعالیت هایی جهت جریان مستمر دانش برقرار شود. برگزاری نشست‌ها و دوره‌های مشترک، ارزیابی متقابل مراکز، همکاری و ارزیابی اسناد فناوری،پروژه‌های مشترک، طراحی و برگزاری دوره‌های تخصصی مشترک، تولید محتوای علمی، همکاری در جهت تسهیل و تصویب اسناد فناوری پژوهشگاه در شورای عالی عتف از جمله محورهای اصلی مطرح شده در این جلسه بود.
شایان ذکر است مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور کانون تفکر در زمینه سیاست‌پژوهی و سیاست‌سازی علم، پژوهش و فناوری در سطح ملی، از ارگان‌های زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران است و هم‌اکنون با داشتن هفت گروه علمی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

لینک اصل خبر در سایت پژوهشگاه نیرو

    منبع خبر

    پژوهشگاه نیرو

    پژوهشگاه نیرو یک دانشگاه در شهر تهران می باشد

      نظرات