امروز شهرداری در بدترین شرایط، بهترین عملکرد یک دهه اخیر را داشته است

امروز شهرداری در بدترین شرایط، بهترین عملکرد یک دهه اخیر را داشته است

سعید ابریشمی‌راد در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر ومدیران شهری با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان، با یادآوری اینکه آنچه که نظام ساختاری کشور را تشکیل می‌دهد حاصل اجتماع در شهرها و روستاهاست گفت: با توجه به جمعیت 80 درصدی شهرنشین در ایران اسلامی، شهرها اهمیت ویژه‌ای می‌یابند به گونه‌ای که توسعه و آبادانی کشور در گرو رشد و تعالی شهرهاست.
وی، با اشاره به پیش‌بینی قانون برای حضور شوراهای اسلامی شهر به عنوان یک پارلمان محلی، نظام مدیریت شهری متکی بر نظام مشارکتی در قالب حکومت‌های محلی و نقش‌آفرینی مردم را بسیار حائز اهمیت دانست.
شهردار کاشان، تأکید کرد: اگر شهرداری‌ها موفق عمل کنند در حقیقت کشور آبادتر و مترقی‌تری خواهیم داشت بنابراین رسالت شهرداری‌ها از این منظر بسیار خطیر و حساس است. ابریشمی‌راد، علاوه بر وظایف شهرداری‌ها، انتظارات از این نهاد عمومی را حتی فراتر از آنچه در قانون مطرح شده دانست و تصریح کرد: شهرداری‌ها بیشترین نقش را در اتقای کیفیت زندگی مردم برعهده دارند به گونه‌ای که حضور شهرداری را در هر مسئله‌ای مرتبط با زندگی انسان‌ها در حوزه جغرافیایی شهر می‌توان مشاهده کرد.
وی، برنامه‌ریزی دقیق، سیاست‌گذاری صحیح، انسجام، شناخت عمیق از مسائل، همراهی، انسجام تمام ارکان مدیریت شهری و.. را لازمه موفقیت شهرداری قلمداد کرد و گفت: گرچه شهرداری‌ها پیشرو و پرچمدار توسعه شهرها محسوب می‌شوند اما بسیاری از موضوعات که خدمات شهرداری به آن وابسته است، در زمره اختیارات و ابزارهای دیگر ارگان‎ها تعریف می‌شود بنابراین هماهنگی و انسجام میان تمام ارکان مدیریت شهری امری ضروری و شاه کلید موفقیت در اداره کارآمد شهر است.
سکاندار مدیریت شهری، شیوع بیماری کرونا را به عنوان عامل تغییر بسیاری از مناسبات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در دنیا یادآور شد و گفت: اگر خود را مهیای این دگرگونی نکنیم، تبعات آن از ابعاد بهداشتی و سلامتی فراتر می‌رود بنابراین باید با آمادگی وهوشیاری کامل کنار هم باشیم و از این تجربه باهم بودن به بهترین شکل استفاده کنیم. ابریشمی‌راد،شرایط کنونی را مانند دوران دفاع مقدس دشوار اما سرشار از لحظات زیبا دانست و عنوان کرد: در ماه‌های اخیر، تصاویر فراوانی از ایثارگری‌ آحاد جامعه برای کمک به همنوع مشاهده کردیم، اتفاقی که در صورت تداوم می‌تواند خاطره‌های غرورآفرین هشت ساله را بازآفرینی کند.
وی، با اشاره به شرایط خاص اقتصادی نظیر نوسان در قیمت ارز بیان کرد: این افزایش‌ها، تنها یک عدد محسوب نمی‌شوند بلکه ابعاد آن ارائه خدمات شهرداری که به صورت ثانیه‌ای وابسته به این متغیرهاست را نیز در برمی‌گیرد و تبعاتی مانند تزلزل قراردادها، تغییر قیمت‌ها، ناامنی پیمانکاران، نگرانی اربابان رجوع و مردم و...را به همراه می‌آورد. ▫️شهردار کاشان، با تأکید بر اینکه اداره شهر توأم با ایجاد آرامش برای مدیریت شرایط را در چنین وضعیتی بسیار دشوار خواند اما خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی موفق شده‌ایم بهترین عملکرد از نظر شاخص‌های تعریف شده در نظام مدیریت شهری را حداقل نسبت به 10 سال گذشته رقم بزنیم.
ابریشمی‌راد، توزیع عادلانه خدمات و امکانات به صورت نسبی در سراسر شهر، تشکیل مجالس مشورتی با حضور معتمدین برای تشخیص نیازهای ضروری و اولویت‌بندی فعالیت‌ها، تنوع اقدامات در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، عمرانی و... را از جمله دستاوردهای شاخص مدیریت شهری در دوره کنونی عنوان کرد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات