خدمت به مردم در شهرداری امری آسمانی و خداگونه است

خدمت به مردم در شهرداری امری آسمانی و خداگونه است

آیت‌الله نمازی در دیدار با اعضای شورا، شهردار و مدیران شهری که به مناسبت هفته شهرداری‌ها ودهیاری‌ها صورت گرفت، شهر و شهرداری به واسطه مسئولیت‌، مراقبت و مدیریت خدمت‌رسانی با محوریت مردم را از موضوعات تقدم نخست مطرح در نظام اسلامی و ولایی عنوان کرد.
وی، با یادآوری اعتبار آسمانی مشروعیت ولی‌فقیه در نظام مبتنی بر ولایت فقیه گفت: خدمت در شهرداری وسازمان‌های وابسته نیز امری آسمانی است چراکه بالاترین عبادت خدمت به خلق است.
نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان، با بیان اینکه خداوند از روز خلقت و به صورت مستمر از روی لطف وعنایت لایزال خویش در حال ارائه خدمت به بندگان خود است، بیان کرد: بر این اساس می‌توان گفت ارائه خدمت به شهروندان در شهرداری نوعی کار خداگونه است.
آیت‌الله نمازی، با ذکر آیات مختلفی از کلام وحی که ناظر به جنبه خدمت‌رسانی پروردگار به مخلوقات خویش است گفت: آفریدن آسمان، زمین، آب و...تنها برای آن بوده که انسان با راحتی و آسایش قادر به زیستن باشد.
وی،با تأکید بر اینکه هیچ چیز نزد خدا بالاتر از برآوردن حاجت مومن نیست، افزود: همانگونه که گره‌گشایی کار خداست، فعالان شهرداری باید با تمسک به این شیوه الهی نسبت به اجابت خواسته‌های مشروع افراد همت کنند و باید بدانیم قضای حاجت مومن بالاتر از نماز و روزه مستحبی است.
نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان، از حوزه فرهنگی شهرداری خواست تا با استخراج روایات، احادیث و آیات قرآن کریم در خصوص اجر و پاداش خدمت‌رسانی به مردم، انگیزه این عمل نیک را در سازمان‌های شهرداری تقویت کند. آیت‌الله نمازی، پیشگام شدن در اجابت نیازها و خواسته‌های مردم را هنر دانست و رفع خواسته و مطالبه بعد از مراجعه و طرح آن را تنها انجام وظیفه‌ و ادای مسئولیت عنوان کرد. وی،احداث ساختمان‌های بلندمرتبه فارغ از آنکه مربوط به کدام دوره مدیریت شهری باشد را عامل بروز بسیاری از چالش‌ها و مشکلات برای مردم به خصوص در زمینه عبور و مرور قلمداد کرد و خواستار توجه ویژه‌تر به این دغدغه شد. ▫️آیت‌الله نمازی، در پایان از مدیران خواست فرصت باقیمانده خدمت را مغتنم شمرده و از آن برای انجام وظیفه بهتر و شایسته‌تر بهره ببرند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات