15 میلیارد تومان برای توسعه و نگهداری تاسیسات شهری هزینه می‌شود

15 میلیارد تومان برای توسعه و نگهداری تاسیسات شهری هزینه می‌شود

مسعود فرشیدنیا در گفت‌وگو با برنامه رادیویی #صبح_سیلک با اشاره به هزینه 4 میلیارد تومانی برای روشنایی معابر شهری، بیان کرد: سالانه به طور متوسط 3 میلیارد تومان در بخش جابه‌جایی تیرهای برق برای تعریض یا احداث معابر جدید هزینه می‌شود.
وی با اشاره به هزینه کرد 2 میلیارد تومانی شهرداری برای خرید انشعابات پروژه‌های تازه تاسیس عمرانی خاطرنشان کرد: 2.5 میلیارد تومان نیز صرف اجرای تاسیساتی مثل روشنایی و آب‌نما برای پروژه‌های جدید عمرانی می‌شود.
مدیر اداره تاسیسات و منظر شهری معاونت خدمات شهری، هزینه قبوض مصرفی سالیانه انشعابات آب و برق شهرداری در اماکن عمومی مانند بوستان‌ها و میادین را بالغ بر 2 میلیارد تومان دانست و یادآور شد: در این مدت به طور متوسط یک میلیارد تومان نیز صرف تعمیر و نگه داری چاه‌های عمیق آب می‌شود.
فرشیدنیا افزود: حدود 29 حلقه چاه عمیق با تاسیسات و مخازن مختلف برای ذخیره و استفاده بهینه از سفره‌های آب‌های زیرزمینی هست که گاهی برای آب‌رسانی به فضای سبز تا ده‌ها کیلومتر لوله‌گذاری می‌شود.
وی با بیان وجود بیش از 38 مخزن ذخیره آب برای مقابله با افت فشار انتقال آب به پارک‌ها و بوستان‌های شهری اذعان کرد: کارشناسان با بازدید روزانه از تأسیسات شهری و بروزرسانی آن، به فعالیت برای توسعه و تجهیز این داشته‌ها مشغول هستند.
به گفته فرشیدنیا، تجهیز و تامین تأسیساتی مثل روشنایی بلوار شهدای خزاق، بلوار شهدای ناجا، پارک روشندلان، بوستان قلم، پارک شهرک خاتم‌الانبیا و... بخشی از مهم ترین فعالیت‌های اداره تاسیسات شهری در سال گذشته بوده است.
وی در پایان گفت: پروژه آب‌رسانی به میدان حضرت معصومه(س) و تامین شبکه روشنایی آن در کنار پروژه احداث آب‌نما و تامین دیگر تأسیسات پروژه پیاده‌راه فیض کاشانی از مهم ترین طرح‌ها و برنامه‌های در حال مطالعه و اجرا در سال جاری است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات