تدوین سند حمل ونقل استان هرمزگان

تدوین سند حمل ونقل استان هرمزگان

http://www.bananews.ir/سند توسعه استان هرمزگان با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مرتبط با حوزه حمل و نقل تهیه و تدوین شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خداداد مقبلی با اعلام این خبر اظهار کرد: این سند با همکاری مشاورین مجرب، کارشناسان و مدیران کل ادارات زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی تدوین و برای طرح در کارگروه و شوراهای تخصصی آماده شده است.

وی افزود: سند حمل و نقل استان ابتدا در کارگروه امور زیربنایی طرح و در صورت لزوم اصلاح و سپس در شورای برنامه‌ریزی تصویب می‌شود؛ همچنین سند حمل و نقل به عنوان سند راهبردی برنامه‌های اجرایی و توسعه‌ای جایگاه ویژه‌ای دارد و عامل مهمی برای حرکت هدفمند جامع و پویا در جهت دستیابی به اهداف ملی و استانی خواهد بود .

رییس شورای حمل و نقل استان هرمزگان در ادامه محور بندرعباس – مجتمع بندری شهید رجایی را یکی از محورهای پرترافیک و مهم دانست و گفت: میزان تردد در این محور بسیار بالاست و هم اکنون طول مسیر رفت و بخشی از مسیر برگشت تعریض شده، اما به دلیل مشکلات اعتباری ۵ کیلومتر مسیر برگشت آن باقی مانده است.

وی با انتقاد از فعالیت نادرست و واگذاری برخی اماکن خدماتی تجاری کنار جاده در محور شهید رجایی بیان کرد: به رغم اقدامات و هزینه‌های بالایی که جهت تعریض محور انجام شده اما به دلیل تجمع و پارک بدون ضابطه در مقابل فروشگاه‌ها و مراکز کارگاهی، ترافیک و بی‌نظمی را درمحور مذکورشاهد هستیم که این روند نیازمند اصلاح جدی است.

مدیرکل راه و ترابری هرمزگان در پایان با اشاره به توسعه فاز سوم بندر شهید رجایی و توسعه و احداث کارخانجات در استان خاطرنشان کرد: با این روند میزان جابجایی کالا و مسافر افزایش چشمگیری خواهد داشت؛ لذا وزارت راه توسعه و بهسازی محورها و همچنین افزایش ظرفیت و دو خطه کردن خطوط ریلی با هدف ظرفیت‌سازی برای ترافیک ایمن ادامه دارد.

 

    نظرات