بهره برداری کامل از بزرگراه سیرجان ـ بندرعباس تا پایان امسال

بهره برداری کامل از بزرگراه سیرجان ـ بندرعباس تا پایان امسال

http://www.bananews.ir/مدیر کل راه و ترابری استان هرمزگان گفت: ۹۰ درصد بزرگراه بندرعباس ـ سیرجان از مصوبات مهم دور نخست سفر هیات دولت به هرمزگان اجرا شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خداداد مقبلی با بیان اینکه بزرگراه بندرعباس ـ سیرجان ۳۰۰ کیلومتر طول دارد که ۲۳۵ کیلومتر آن در حوزه هرمزگان و ۶۵ کیلومتر آن در حوزه استان کرمان است، اظهار کرد: ساخت این بزرگراه از سال ۸۴ آغاز شده است و تا پایان امسال از آن بهره برداری کامل می شود.

مدیر کل راه و ترابری هرمزگان با اشاره به اینکه برای ساخت بزرگراه بندر عباس ـ سیرجان تاکنون دو هزار میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن ۷۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است، تصریح کرد: با بهره برداری از بزرگراه بندرعباس ـ سیرجان مشکل ترافیک وسایل نقلیه سبک وسنگین در این مسیر ترانزیتی برطرف می شود.

وی ادامه داد: مهمترین بخش جاده بندرعباس سیرجان به ساخت تونل جدید تنگه زاغ به نام راهدار فداکار خلیل شهسواری اختصاص داشت.

مقبلی خاطرنشان کرد: این تونل به طول هزار و ۲۳۸ متر در قطعه سوم جاده ترانزیتی بندرعباس ـ سیرجان ۷۵ متر پائین تر از تونل قدیمی تنگه زاغ ساخته شده است.

مدیر کل راه و ترابری هرمزگان با اشاره به اینکه روزانه نزدیک به ۴۵ هزار دستگاه خودرو از جاده در رهگذر شمال جنوب عبور می کند، اضافه کرد: با بهره برداری از این تونل بار ترافیک این جاده از ۵ به ۲ ساعت کاهش یافته است.

وجود مجتمع بزرگ بندری شهید رجایی در غرب بندر عباس که ۷۰ درصد مبادلات دریایی و مرزی کشور از آن صورت می گیرد موجب ترافیک سنگین در مسیر بندر عباس ـ سیرجان شده است.

 

 

    نظرات