تعطیلی موزه آب یزد

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد گفت: با توجه به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و ضرورت تفکیک درب ورودی و خروجی محل موزه، موزه آب یزد موقتا تعطیل می باشد.

«محمدراسترو» در گفت وگو با روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به تعطیلی مجدد موزه آب یزد در سال جاری، اظهار کرد: با توجه به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و لزوم تفکیک درب ورودی و خروجی به محل موزه، این مکان موقتا تعطیل می باشد.

وی گفت: پس از تکمیل عملیات ساختمانی و آماده شدن شرایط بهره برداری، امکان بازدید از موزه آب یزد فراهم خواهد شد و مراتب به صورت رسمی اعلام خواهد گردید.

گفتنی است: موزه آب یزد خانه پنج طبقه کلاهدوز ها است که در آن می‌ توانید از لوازم مختلف حفر قنات، ابزار و ادوات اندازه‌ گیری حجم آب، وسایل تامین روشنایی در قنات، اسناد و مدارک خرید و فروش آب و وقف ‌نامه‌ های قدیمی، کتابچه میراب ‌ها و اسناد توزیع آب، ظروف نگهداری و حمل آب و بسیاری لوازم ارزشمند دیگر دیدن کنید .

یکی از مواردی که این خانه را از سایر خانه‌ های مشابه خود در یزد متفاوت ساخته است، وجود یک رشته کاریز یکصد ساله است که از میان این خانه عبور می ‌کند. جالب است بدانید در پشت ‌بام این خانه، چاه خانه ‌ای قرار دارد که به وسیله چرخ چاه از آن آب می ‌کشیدند و آب‌ انبار خانه را که در طبقه همکف قرار داشت، پر می ‌کردند. خانه کلاه ‌دوز در زمینی به مساحت ۷۲۰ مترمربع و به فرمان مرحوم حاج‌ سید علی اکبر کلاه ‌دوز از بازرگانان روزگار قاجاریه در سال ۱۲۶۶ خورشیدی، در شمال میدان امیر چخماق ساخته ‌شده است .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای یزد

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای یزد

    شركت آب منطقه‌ای یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات