بلوک سیکل ترکیبی جدید در نیروگاه شهیدسلیمی نکا احداث می‌شود

بلوک سیکل ترکیبی جدید در نیروگاه شهیدسلیمی نکا احداث می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، "محسن طرزطلب" در مراسم افتتاح پروژه رفع محدودیت‌های تولید نیروگاه شهید سلیمی نکا با اعلام این خبر افزود:‌ با صرف هزینه‌ای اندک و رفع محدودیت‌های تولید یکی از واحدهای بخار مجموعه توانسته‌ایم حدود 23 مگاوات به توان این نیروگاه بیفزایم.
وی ادامه داد:‌ در طی چند سال گذشته با توجه به خطوط راهبردی مشخص شده از سوی وزارت نیرو برنامه‌های افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و استفاده مناسب‌تر از تاسیسات و تجهیزات موجود در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی تاکید کرد: در چند سال اخیر با ارتقای واحدهای گازی موجود و رفع محدودیت‌ واحدهای بخار شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه بوده‌ایم و با هزینه‌های بسیار اندک توانسته‌ایم بهره‌وری واحدهای نیروگاهی را افزایش بدهیم.
طرزطلب با تاکید بر اینکه تعمیرات سالیانه واحدهای نیروگاه نکا در زمان مقرر به پایان رسیده است، گفت:‌ اوایل تیرماه شکسته شدن پره یکی از توربین‌های بخار موجب از مدار خارج شدن این واحد در روزهای پیک تابستان شده بود که با تلاش شبانه‌روزی کارکنان این مجموعه، واحد ظرف سه روز به مدار تولید بازگشت.
وی اضافه کرد: نیروگاه نکا در حال حاضر دارای چهار واحد بخار هر یک به ظرفیت 440 مگاوات است که در کنار این واحدها یک نیروگاه سیکل ترکیبی نیز احداث شده و در مدار بهره‌برداری است.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی ادامه داد: همچنین براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته عملیات اجرایی احداث یک بلوک سیکل ترکیبی جدید در این نیروگاه به زودی آغاز خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات