ایمن‌سازی ۲۳ مدرسه در حاشیه راه‌های جنوب سیستان‌و بلوچستان

ایمن‌سازی ۲۳ مدرسه در حاشیه راه‌های جنوب سیستان‌و بلوچستان

http://www.bananews.ir/معاون راهداری راه‌وترابری جنوب سیستان‌وبلوچستان گفت: در راستای بالا بردن سطح ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها و کاهش آمار تصادفات ۲۳ مدرسه در جنوب سیستان‌و‌بلوچستان ایمن‌سازی شد‌.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ابراهیم جاوشیری امروز در گفت‌وگو با فارس در زاهدان اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ابتدای سال‌جاری با توجه جمع‌آوری فهرست مدارسی که مشمول طرح ایمن‌سازی هستند، تاکنون ۲۳ مدرسه عملیات ایمن‌سازی آنها انجام شده است.

وی افزود: تاکنون ایمن‌سازی ۲۳ مدرسه با ۶ هزار دانش‌آموز به اتمام رسیده که برای اجرای این پروژه ۶۹ میلیون تومان هزینه شده و ایمن‌سازی ۳۵ مدرسه نیز در سال‌جاری انجام خواهد شد.

معاون راهداری راه‌و‌ترابری جنوب سیستان‌وبلوچستان با اشاره به اینکه عدم آگاهی دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها نسبت به مقررات ایمنی سبب ایجاد حوادث ناگوار می‌شود، گفت: ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها با هدف بهبود وضعیت ایمنی، عبور و مرور، پیشگیری از وقوع تصادفات از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

جاوشیری بیان کرد: این طرح در قالب نصب تابلو، چراغ چشمک زن، ایجاد خط‌کشی، نصب چشم گربه‌ای و سرعت‌گیر انجام و تاکنون ۱۰ مدرسه در محور ایرانشهر ـ سرباز، هشت مدرسه در محور ایرانشهر ـ خاش، سه مدرسه در محور اسپکه و دو مدرسه در محورهای چابهار ایمن‌سازی شده است.

وی گفت: اجرای علائم افقی در ۳۰۰ کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی با اعتبار ۵۰ میلیون تومان و ایمن‌سازی بزرگ‌ترین تقاطع غیر هم سطح جنوب سیستان‌و بلوچستان از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال‌جاری است.

 

 

    نظرات