پیگیری شورای شهر جهت اجرای طرح اگو در پنجتن / انجام ۴۰ درصد آسفالت  ...

پیگیری شورای شهر جهت اجرای طرح اگو در پنجتن / انجام ۴۰ درصد آسفالت ...

پیگیری شورای شهر جهت اجرای طرح اگو در پنجتن / انجام ۴۰ درصد آسفالت معابر شهر در مساحت ۱۳ درصدی مناطق کم برخوردار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، رمضانعلی فیضی در یک چهارشنبه پاسخگویی دیگر با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، پاسخگوی مستقیم درخواست ها، انتقادات، پیشنهاد ها و سئوالات شهروندان از نقاط مختلف شهر بود.
بیشترین تماس های روز جاری برای گفتگوی مستقیم با رمضانعلی فیضی، از سوی اهالی پنجتن بود که در صحبت هایشان از مشکلات این محله به خصوص پنجتن ۷۵، از جمله نبود پارک و فضای سبز در این محدوده، نبود راه دسترسی از پنجتن به پارک لاله و نرگس، نبود کانال جمع آوری فاضلاب و آب های سطحی و سرازیر شدن فاضلاب پنجتن ۶۹ به این معبر که ایجاد بوی بد و مشکلات بهداشتی کرده است و همچنین وجود زمین های کشاورزی در انتهای معابر پنجتن فرد که در این روزها، آتش زدن کاه و کلش این زمین ها، آلودگی شدیدی ایجاد نموده و ساکنان را با مشکلات عدیده ای مواجه ساخته است، گفتند.
اهالی پنجتن ۷۵ راه دسترسی به پارک لاله و نرگس می خواهند
فیضی در پاسخ به این شهروندان گفت: پیگیری لازم از آب و فاضلاب جهت اجرای شبکه اگو، در محله پنجتن صورت گرفته است تا مشکلات فاضلاب در این معابر رفع گردد، همچنین بررسی های لازم برای ایجاد راه دسترسی موقت برای اهالی پنجتن به پارک های لاله و نرگس در دستور کار قرار خواهد گرفت تا بتوانند از این فضای سبز ۵ هکتاری بهره مند شوند.
این عضو شورای شهر در پاسخ به رنجبر، که از کسبه طبرسی شمالی بوده و ضمن تشکر از اجرای پروژه بهسازی پیاده روهای این بولوار، از کندی و تاخیر در اجرای آن هم گلایه دارد، عنوان کرد: فاز اول این پروژه در دو بخش بهسازی پیاده رو و اجرای کانال جمع آوری ابهای سطحی، با تامین بودجه مورد نیاز، در حال اجراست که تذکرات لازم به پیمانکار برای سرعت دادن به پروژه داده خواهد شد.
سد معبر اصناف وحید، مانعی برای تردد شهروندان نابینا
ابراهیمی، یکی از شهروندان نابینای مشهد که ساکن خیابان وحید محله طلاب است، یکی از مخاطبان امروز ۱۳۷ برای صحبت با رمضانعلی فیضی است، وی با اشاره به اینکه در مرکز شهر، کارهای خوبی از سوی شهرداری برای شهروندان معلول و نابینایان انجام شده است، گفت: در محله طلاب و وحید، یکی از موضوعاتی که من را به عنوان یک نابینا آزار می دهد، سد معبر زیاد اصناف است که در این فصل، با گذاشتن کولر در پیاده رو، بیشتر هم شده و انگار نظارتی بر روی آن وجود ندارد لذا تردد برای ما سخت تر شده است.
وی با تاکید بر اینکه پیشنهاد می دهم برای تصمیم گیری در امور نابینایان، حتما از یک شهروند نابینا مشورت گرفته و استفاده کنید، ادامه داد: چند سالی است سامانه گویا در اتوبوسرانی، برای اعلام نام ایستگاه فعال شده است اما در حال حاضر این سامانه در ۹۰ درصد اتوبوس ها غیر فعال شده است که نیاز به رسیدگی و به روز رسانی دارد.
رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد در پاسخ به گلایه های این شهروند نابینا نیز گفت: در منطقه ۴، در خیابان های طلاب، ایثار و طبرسی، محل عبور ویژه نابینایان در پیاده روها تعریف و اجرا شده و یا در حال احداث است اما در بافت های قدیمی تر مانند خیابان وحید در این حوزه مشکل داریم.
فیضی اضافه کرد: در حوزه سد معبر نیز، علاوه بر نظارت های شهرداری، لازم است شهروندان و اصناف نیز خود رعایت کرده و به حقوق دیگران احترام بگذارند.
انجام ۴۰ درصد آسفالت معابر شهر در مساحت ۱۳ درصدی مناطق کم برخوردار
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه، به یکی از اقدامات مدیریت شهری در مناطق پیرامونی اشاره کرد و افزود: در سال ۹۸ توانستیم ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع از معابر شهر را آسفالت کنیم که ۴۰ درصد از این آسفالت در ۱۳ درصد از مساحت شهر که همان مناطق کم برخوردار است انجام شد.
فیضی ادامه داد: همچنین با توجه به کمبود فضای سبز در مناطق پیرامونی و کم برخوردار، در سه سال گذشته، حدود ۷۰ پارک در مقیاس های مختلف در این مناطق احداث شده است، البته این مناطق عقب ماندگی تاریخی در حوزه فضای سبز نسبت به سایر مناطق داشته و باید تلاش زیادی برای رفع آن صورت گیرد.
لازم به ذکر است مقرر شد درخواست های مطرح شده از سوی شهروندان در این چهارشنبه پاسخگویی، به حوزه های مربوطه در شهرداری ارجاع داده شده و هر درخواست قابل پیگیری، توسط حوزه مربوطه پاسخگویی و انجام شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات