اجرای 12 پروژه آبرسانی در شهرستان "حاجي‌آباد" هرمزگان با 161 میلیارد ریال اعتبار

اجرای 12 پروژه آبرسانی در شهرستان "حاجي‌آباد" هرمزگان با 161 میلیارد ریال اعتبار

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "امین قصمی" در این باره افزود: این پروژه‌ها از جمله اقدامات اصلاحی این مجموعه است که با هدف بهبود وضعیت آبیِ برخی شهرها و روستاهای شهرستان حاجی آباد اجرا و یا در حال اجراست.
وی گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی تامین آب شرب روستای طاشکوئیه حاجی آباد شامل احداث ۱۰ کیلومتر خط انتقال، حفر و تجهیز یک حلقه چاه، احداث موتورخانه و شبکه برق با هدف رفع مشکل کمبود آب این روستا در بلندمدت در حال اجراست.
​وی اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه 80 میلیارد ریال است.
قصمی همچنین از پیشرفت 60 درصدی عملیات آبرسانی به روستای مزرعه و شهر فارغان در این شهرستان خبر داد و گفت: پروژه مذکور با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال در حال اجراست که این طرح شامل حفر یک حلقه چاه جدید، احداث یک مخزن به حجم 100 متر مکعب و 7 کیلومتر لوله گذاری است.
وی در ادامه با اشاره به اهميت تامين آبِ شهرك‌هاي صنعتي در سال جهش توليد، گفت: عمليات آبرساني به شهرك صنعتي جديد با اعتبار هزینه شده 7 میلیارد ریال در اين شهرستان نیز اجرا شده است.
مدیرعامل آبفای استان هرمزگان همچنین از آغاز عملیات آبرسانی به فاز دوم مجتمع باغات خبر داد و گفت: در اجرای این طرح شش کیلومتر لوله گذاری انجام شده که با اتمام اجرای خط انتقال این مجتمع، آبرسانی به روستای کشکوییه نیز اجرایی خواهد شد.
به گفته وی، آب روستای کشکوئیه پیش از این از طریق یک حلقه چاه حفرشده در جوار این روستا آبرسانی می‌شد که به علت کاهش آبدهی تصمیم گرفته شد تا آب مورد نیاز این روستا از طریق مجتمع باغات انجام شود.
قصمی افزود: اعتبار لازم برای ساخت مخزن و اجرای خط انتقال در این پروژه حدود 5.5 میلیارد ریال است و با اتمام خط انتقال از باغات تا کشکوئیه، حدود ۱۰۰ خانوار از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند.
وی افزود: آغاز طرح آبرسانی به سه روستای لرد آبدوان، دولخی شهدادی و شهرک روستای سرچاهان و بهره مندی 162 خانوار از نعمت آب شرب، پروژه توسعه شبکه آبرسانی به شهر سرگز احمدی و اصلاح و بازسازی خط انتقال آب به "توشهر" از دیگر پروژه‌های در حال اجراست.
قصمی در پایان اظهار داشت: پروژه‌های تامین آبِ مجتمع‌های سرگز احمدی شامل آبرسانی به مجتمع‌های سراح، جلالی، زمین سیاه، خرایی و محبی نیز در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است که به‌زودی عملیات اجرایی این پروژه‌ها با اعتبار 780 میلیون تومان آغاز می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات