رفع تصرف  30 هزارمتر مربع از اراضی بستر و حریم رودخانه حبله‌رود در فیروزکوه

رفع تصرف 30 هزارمتر مربع از اراضی بستر و حریم رودخانه حبله‌رود در فیروزکوه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "وحید مرادی نسب" با اعلام این مطلب اظهار کرد: با همکاری گروه گشت و بازرسی آب‌های سطحی و واحد حقوقی این امور 3 هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه حبله رود در مجاورت روستای فرح آباد رفع تصرف شد.
وی با بیان اینکه این اقدام با استناد به تبصره 4 ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب و در معیت ماموران نیروی انتظامی منطقه انجام شد، ادامه داد: طی این عملیات دیوارو فنس کشی به طول حدود 675 متر و همچنین دو بنا هر یک به مساحت 30 متر مربع در بستر رودخانه حبله‌رود در یک روز کاری تخریب شد.
مرادی نسب افزود: همچنین یک حلقه چاه غیرمجاز نیز به عمق 10 متر و با دبی 1.5 لیتر در ثانیه پر و مسدود شد که این امر موجب صرفه جویی 29 هزار و 700 متر مکعب آب در سال از منابع آب زیرزمینی دشت فیروزکوه خواهد شد.
مدیر امورآب فیروزکوه اضافه کرد: در راستای صیانت و حفاظت از رودخانه‌ها و مجاری آب‌های سطحی و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها، گروه گشت و بازرسی این امور به‌طور مداوم در منطقه در حال گشت زنی بوده و به محض شناسایی هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها فوراً اقدامات قانونی لازم جهت رفع تصرف صورت می‌گیرد.
مرادی نسب یادآور شد: در ابتدا اخطاریه لازم به متخلف یا متخلفان جهت رفع تخلف ابلاغ و در صورت بی توجهی و استنکاف به اخطارها با کسب دستور قضایی نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقدام می‌شود؛ زیرا رودخانه‌ها یکی از مهم‌ترین منابع تامین آب شرب و تغذیه کننده سفره‌های زیرزمینی است که باید از آنها به عنوان انفال عمومی و ثروت ملی حفاظت کرد تا شرایط لازم و کافی جهت عبور ایمن جریان آب و سیلاب‌های احتمالی فراهم باشد.
مدیر امور منابع آب فیروزکوه در پایان خاطرنشان کرد: امور منابع آب شهرستان فیروزکوه با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبهای سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات