وضعیت تحویل گیری روستاها موردبررسی قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز، در جلسه‌ای که با حضور محمدرضا امیری، فرماندار شیراز و جمعی از معاونین فرمانداری و نیز تعدادی از بخشداران روستاهای اقماری حوزه شهرستان شیراز با رئیس هیئت مدیر و عامل و نیز جمعی از معاونین و مدیران شرکت آب و فاضلاب شیراز برگزار شد فرماندار شیراز ضمن تقدیر از اقدامات آبفا شیراز در بخش تأمین آب در روستاهای اقماری اظهار داشت: با اقداماتی که انجام‌شده است کمبود جدی و بلندمدت نداریم و باید به مشکلات فعلی به‌صورت ضرب العجل رسیدگی کنیم.

محمدرضا امیری با اشاره به قدمت برخی شبکه‌های آب در مکان‌های مختلف شهر شیراز و روستاها و اصلاح آن‌ها گفت: در برخی مناطق استانداردها ناکافی است و باید اصلاح و بهسازی صورت گیرد.

امیری با تأکید بر برنامه‌ریزی اقدامات آبفا شیراز برای عبور از ماه‌های پیش رو گفت: با توافق و هماهنگی‌ها روستاها به شرکت آب و فاضلاب شیراز تحویل داده شد که قبل از تحویل گیری  از وضعیت آن‌ها اطلاع داشتیم با این تغییر و تحول  و اقدامات انجام‌شده نگرانی که از سال‌های گذشته وجود داشته برطرف شده است.

در این جلسه مدیرعامل آبفا شیراز با اشاره به موقعیت شهر شیراز و نوسان میزان مصرف آب گفت: میزان مصرف آب در کلان‌شهر شیراز به دلیل وجود سومین شهر مذهبی کشور، قطب پزشکی، مهاجرپذیری در فصول گرم با افزایش تعداد مشترکین همواره با نوسان میزان مصرف مواجه بوده که امسال با شرایط شیوع کرونا این میزان مصرف شدت بیشتری داشته است.

بهمن بهروزی ابراز داشت: قطعی آب پیش‌بینی‌نشده‌ای گاهی ایجاد می‌شود که با تلاش شبانه‌روزی سریع برطرف می‌شود.

بهروزی افزود: با شمارش روستاهایی که از قبل به شبکه آب و فاضلاب شیراز الحاق شدند حدود ۱۴۰ روستا   به دریافت خدمات از آبفا شیراز اضافه‌شده است که برخی روستاها فاقد زیرساخت مناسب هستند.

وی تأمین آب شرب حوزه روستاها را دغدغه برای آبفا شیراز دانست و افزود: در برخی از روستاها برنامه حفر چاه جدید در نظر گرفته‌شده  و اصلاح شبکه و خطوط انتقال باهمت و تلاش شبانه‌روزی نیروهای جهادی پیشرفت خوبی داشته است.

بهروزی خاطرنشان کرد: باوجودآنکه از زمان تحویل گیری برخی از روستاها مدت زیادی نگذشته است اصلاح شبکه در این مناطق انجام‌شده، حفر، تجهیز و بهسازی چاه‌ها  نیز انجام‌شده است.

مدیرعامل آبفا شیراز افزود: شرکت آب و فاضلاب شیراز در این مدت کوتاه واگذاری، اقدامات قابل توجهی برای تأمین آب و ارائه خدمات به ساکنین این روستاها انجام داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در سطح شیراز میزان متوسط ذخیره آب از سطح کشوری کم‌تر است و ذخیره آب و کمبود میزان احجام  مخازن وجود دارد بنابراین تأمین مخزن در اولویت کار ما است.

عبدالرضا حقیقت نژاد، قائم‌مقام آبفا شیراز با اشاره به وضعیت روستاهای الحاقی اظهار داشت: باید وضعیت موجود را بهبود دهیم.

همچنین در این جلسه سرپرست معاون خدمات مشتركين و درآمد در ارائه گزارشی به معضل بزرگ انشعاب غیرمجاز در شیراز و روستاهای اقماری اشاره کرد و گفت: تعداد 7 هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی‌شده که معضل بزرگی برای تأمین آب برای شرکت ایجاد کرده و نیاز به پیگیری دارد تا هم مردم لطمه نبینند  و هم منابع آبی حفظ شود.

علي شباني به حذف قبض كاغذي جهت رفاه حال شهروندان اشاره کرد و افزود: ارسال پيامك به شماره 30004945 با تلفن همراه، ورود به ميز خدمت الكترونيك شركت آب و فاضلاب شيراز و همچنین سامانه تلفني 1522 در راستای حذف قبوض کاغذی راه اندازی شده است.

در این جلسه بخشداران حاضر در جلسه به وضعیت آب‌رسانی در حوزه خود پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب شیراز

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز یک شرکت در شهر شیراز می باشد

      نظرات