تبدیل شهرک‌های جدید به خوابگاه

تبدیل شهرک‌های جدید به خوابگاه

http://www.bananews.ir/یک کارشناس مسکن گفت: فراهم نبودن زیرساخت‌ها در شهرک‌های جدید باعث مهاجرت معکوس از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) باقر میلانی - کارشناس مسکن، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ساخت شهرک‌های جدید آنچه مد نظر اقتصاد کلان کشور بوده، تحقق نیافته است و نتوانسته‌ایم متناسب با سرریز جمعیتی شهرک‌ها، امکانات کافی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه وجود امکانات کافی، جزو حقوق اولیه هر شهروند است، خاطرنشان کرد: هر انسانی در محل زندگی خود از امکاناتی برخوردار است و مسولان موظف هستند درحد نیاز هر خانواده امکانات کافی زندگی را فراهم کنند، اما متاسفانه شهرک‌های جدید به خوابگاه تبدیل شده‌اند.

میلانی افزود: در اکثر شهرک‌های جدید امکانات فعالیت، کار و فضای تجارت در حد یک زندگی نرمال وجود ندارد و روح شهری در آنها دیده نمی‌شود.

میلانی اظهار کرد: اکثر ساکنان شهرک‌های جدید، محل کارشان کلان شهرهاست و تنها برای استراحت به شهرک‌ها باز می‌گردند. چنین وضعیتی مشکلات را دو برابر می‌کند، چرا که به خاطر رفت و آمد ساکنان آنها، زمان و هزینه زیادی تلف می‌شود.

این کارشناس همچنین تصریح کرد: لازم است جمعیت هدف و دیدگاه‌های مردم شناسی، جامعه شناسی و مکان‌یابی هنگام طراحی شهرک‌های جدید مورد توجه قرار گیرد.

او در پایان با اشاره به اینکه اگر زیرساخت‌های کافی متناسب با جمعیت شهرک‌ها تولید نشود، سرمایه ملی هدر می‌رود خاطرنشان کرد: لازم است در بودجه‌ تولید شهرک‌ها، هزینه تولید زیرساخت‌ها کافی در نظر گرفته شود.

 

 

    نظرات